رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص صدور ویزای جعلی حج تمتع به مشتاقان زیارت خانه خدا هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوحدی با اشاره به کلاهبرداری‌هایی که در موسم تمتع در کمین زائران سرزمین وحی وجود دارد، اظهار کرد: به مشتاقان زیارت خانه خدا در خصوص صدور روادید جعلی حج تمتع هشدار می دهیم چرا که در سال های قبل نیز شاهد بودیم زمانی که فرآیند صدور ویزای زائران به پایان می رسید، بعضی از کنسولگری ها اقدام به صدور روادید برای زائران می کردند و بدلیل اشتیاقی که زائران برای این سفر و انجام فریضه حج داشتند، وعده و وعیدهایی برای صدور روادید حج به آنان داده می شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 400 نفر از مشتاقان سفر حج با همین وعده ها و با ویزای جعلی که برای آنان صادر شده بود به عربستان آمدند، ادامه داد: این افراد دو روز در فرودگاه جده در هواپیما  ماندند و بدلیل اینکه ویزای صادر شده برای آنان معتبر نبود، اجازه پیاده شدن از هواپیما به آنان داده نشد.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: دو سال قبل نیز در شرایط تلخی دو پرواز از کشور قطر 700 نفر از مشتاقان ایرانی سفر حج را به عربستان انتقال داد که متأسفانه بدلیل معتبر نبودن ویزای آنان، اجازه پیاده شدن از هواپیما و ورود به فرودگاه عربستان به آنان داده نشد.

اوحدی به روند جدید صدور ویزای الکترونیک برای حجاج اشاره کرد و عنوان کرد: امسال در فرآیند صدور روادید الکترونیک برای زائران حج تمتع بایستی همه خدمات از جمله خدمات ایام تشریق، تغذیه و تدارکات، چادرها، آشپزخانه محل پخت غذای زائران و حتی اتوبوس حمل و نقل بین شهری آنان در سامانه صدور ویزا ثبت می شد، با این حال چگونه ممکن است کسی این قراردادها را نداشته باشد و موفق به اخذ ویزا شود؟! 

وی با تاکید بر اینکه شک نداشته باشید دارندگان اینگونه ویزاها در داخل عربستان با مشکل مواجه خواهند شد یادآور شد: این افراد زمانی که با وعده های این چنینی به این کشور می آیند، ممنوع ورود شده و مشکلات جدی برایشان پیش خواهد آمد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مشتاقان سفر حج بایستی تنها از طریق مجاری قانونی که همان سازمان حج و زیارت است و یا با از سرگیری عمره در صورت صدور حکم برای دو پلیس مجرم، برای سفر به سرزمین وحی اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار