رئیس سازمان حج و زیارت گفت: احتمالا برای تسریع در کار کمیته مشترک ایران و عربستان و ایجاد هماهنگی های لازم با دستگاه های داخلی، فردا سفری چندروزه به ایران خواهیم داشت.

سفر چند روزه رئیس سازمان حج و زیارت به کشور برای تسریع کار کمیته مشترک ایران و عربستان
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مفقود بودن 36 زائر ایرانی اظهار کرد: باتوجه به جلسه ای که دیروز با مسئولین کشور عربستان تشکیل شد، یک مسیر منطقی را در کمیته مشترک برای پیگیری وضعیت کسانی که هنوز اطلاعاتی از آنان در دست نداریم،تعریف کردیم.

وی در ادامه افزود:بر همین اساس، برای پیکرهایی که بدون مجوز در عربستان دفن شده اند، روش پیگری را مشخص کردیم که چگونه اتفاق بیفتد و آنها نیز متعهد شدند که بر اساس درخواست های خانواده های این جانباختگان عمل کنند.

اوحدی تصریح کرد: در این جلسه یک سری از مسئولیت ها و وظایف از جمله تهیه DNA پیکرها و اعزام تیم 5 نفره پزشکی قانونی ایران را ما عهده دار شدیم و وظایفی دیگر از جمله اعزام استانداردهای DNA مورد نیاز و تحویل گرفتن عکس ها و گذرنامه این افراد را طرف سعودی عهده دار شد تا مسیری را برای تعیین وضعیت مفقودین به ما اعلام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: اگر طرف سعودی مسئولیت های خود را به درستی انجام دهد، احتمال دارد فردا برای تسریع  و تسهیل کار کمیته مشترک ایران و عربستان و ایجاد هماهنگی های لازم با دستگاه های داخلی از جمله پزشکی قانونی و اعزام تیم 5 نفره به عربستان، سفری چندروزه به ایران داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، سفر ، کشور ، مفقودین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار