مدیرسازمان تعاونی روستایی استان اصفهان گفت: ازابتدای فصل خریدتضمینی تاکنون 65 هزارتن گندم ازکشاورزان استان اصفهان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سلیمان میرزایی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی گندم در اصفهان نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: 31 هزار تن جو و یک‌هزار و 360 تن سیب‌زمینی بهاره تاکنون به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: تعاون روستایی استان اصفهان در سال‌جاری 68 هزار تن شیر از دامداران اصفهانی خریداری کرده که معادل 40 درصد کل خرید شیر کشور توسط سایر استان‌ها است.

مدیر سازمان تعاونی روستایی استان اصفهان تولید روزانه شیر در استان را 3 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: روزانه در حدود 400 تن شیر در استان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: شیر خریداری به کارخانه‌های استان برای تبدیل به شیر خشک و خامه تحویل شده و از این میزان شیر 5 هزار و 200 تن شیر خشک برای صادرات و 6 هزار تن خامه استحصال شده است.

میرزایی با بیان اینکه تعاون روستایی استان اصفهان در قالب طرح حمایتی از دامداران تاکنون 90 هزار تن شیر خریداری کرده است، اظهار کرد: دولت برای خرید شیر حمایتی در استان 130 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی افزود: 67 تعاونی تولیدی روستایی در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 47 تعاونی فعال و 20 تعاونی نیمه فعال و غیر فعال است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان تاکید کرد: عدم نقدینگی، وجود مشکلات مالکیتی، ارزش افزوده زمین و نبود روح همکاری و مشارکت از مهمترین مشکلات تعاونی‌های غیر فعال و نیمه فعال است.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال گذشته بیش از 6 میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری با کارمزد 8 تا 11 درصد به شرکت های تعاونی تخصیص داده شده، گفت: صندوق تعاون روستایی از جمله اقداماتی بود که در سایر استان‌های کشور تشکیل شد، اما تاکنون در استان اصفهان برپا نشده است.

میرزایی با اشاره به وجود 21 اتحادیه و تعاونی روستایی در استان اصفهان، خاطر نشان کرد: حدود 270 هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان وجود دارد که از این تعداد 85 هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خرید ، گندم ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.