با اصلاح روش‌های کشت گندم و جو در مازندران هزینه تولید کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار اصلاح روش‌های کشت گندم، جو و کلزا در مازندران شد و گفت: با اصلاح روش‌های کشت می‌توان هزینه تولید را کاهش داد.

دلاور حیدرپور با بیان اینکه در سال زراعی گذشته رکورد خرید گندم در استان ثبت شد،افزود: در سال زراعی 94-95 باید ضمن حفظ رکورد، به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید برای افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح بپردازیم.

به گفته وی : کشت گندم در استان سنتی است و باید به کشت مکانیزه و تقویم زراعی برای کشت این محصول توجه جدی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، تراکم بذر، عمق بذر و یکنواختی بذر را در عملکرد مزرعه مهم دانست و گفت: با رعایت این موارد بالاترین عملکرد را خواهیم داشت.

حیدرپور افزود: نباید در برابر استفاده از روش‌های جدید بجای کشت قدیمی که هزینه تولید را بالا می‌برد مقاومت کنیم و باید با استفاده از دستگاه‌های خطی کار و دستگاه‌های کشت جدید در روش کشت تغییرات اساسی ایجاد کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه کیفیت بذر در کشت محصولات پاییزه از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان هسته اولید تولید محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه در حال حاضر بذرهای بی‌کیفیت برای کشت وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر به کیفیت بذر اهمیت زیادی داده و واردات بذر با کیفیت را در دستور کار قرار داده است.

حیدرپور با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی در هیچ مقطعی نباید خالی از کشت باشد، افزود: اولویت اصلی با کشت‌های اساسی و نیاز کشور است.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: اصلاح ، کشت ، گندم ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.