رسانه ، نقش مهمی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ها ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مدیران صداوسیمای مرکز مازندران گفت: تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ها از موضوعات مهم جهان امروز است که نباید از آن غافل شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به نقش سازنده و برجسته رسانه در جهت دهی و بقاء حکومت ها افزود: بنا به فرمایش امام خمینی(ره) تلویزیون یک دانشگاه است و همه ما باید برای حفظ آن هوشیار باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد ریشه و اصل زبان فارس طبری، گویش گیلکی است و در رسانه استانی باید گویش محلی تقویت شود.

آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه صدا و سیما آبرو و پیشانی جامعه است، افزود: رسانه استانی باید در راستای تولیدات و دستاوردهای استانی گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: معرفی اشخاص خوش ذوق، شعرا، نخبگان و مخترعان مازندرانی در رسانه استانی باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران هم در این دیدار با اشاره به هزینه 3 میلیارد تومانی برای ایجاد شبکه رادیویی و استودیوی تلویزیونی در غرب مازندران گفت: تقویت و توجه به غرب استان از برنامه های مهم صداوسیمای مرکز مازندران است.

صادق مقدسی افزود: برنامه گلبانگ ساحل که بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شد، با استقبال ویژه مردم مواجه شده است.

به گفته وی؛ تولید برنامه های روستاهای مازندران در قالب برنامه ای با عنوان امیرستون در حال ضبط و پخش است.

قائم مقام صداوسیمای مرکز مازندران هم گفت: نگاه رسانه استانی با توجه به توانمندی های استان است تا بتوانیم مازندران را به جایگاه واقعی برسانیم.

صمدی فراهم شدن تجهیزات و امکانات را از دغدغه های صداو سیمای مرکز مازندران اعلام کرد و افزود: اگر بخواهیم رسانه ای پویا و فعال داشته باشیم باید هم افزایی بین همه دستگاه های فرهنگی را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های رسانه در شبکه های سراسری از اولویت های رسانه استانی است.

معاون خبر صداوسیمای مرکز مازندران هم در این نشست از اجرای طرح "شهروند – خبرنگار" در شهرهای مازندران خبر داد و گفت: هدف ما از اجرای این طرح برجسته کردن نقش مردم در نظام است تا با نمایش اتفاقاتی که خودشان پوشش می دهند دغدغه آن ها را کاهش دهیم.

احمدی افزود: شناساندن ظرفیت های مازندران به مردم استان و حتی شبکه های استانی از اهداف مهم مجموعه خبر مازندران است.

وی بسیج کردن افکار عمومی برای حل مشکلات را موثر دانست و یادآور شد: برجسته سازی ظرفیت های استانی، توجه به محتوا و توجه به دوردست ترین روستاها از اولویت های خبر مازندران است.

معاون صدای مرکز مازندران هم با اشاره به پخش 24 ساعته رادیوی مازندران، گفت: 4 هزار ساعت برنامه در سال، تولید رادیوی مازندران است.

قربانی افزود: سبک زندگی، تحکیم بنیان خانواده، تبیین شعار سال و اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهم برنامه های رادیویی است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از برنامه های رادیویی به صورت زنده پخش می شود، گفت: 45 درصد از برنامه های رادیویی با گویش محلی و بقیه آن فارسی است.

معاون سیمای مرکز مازندران هم با بیان اینکه بیش از 40 برنامه در نوبت پخش قرار دارد، گفت: همه تلاش ما در سیمای استانی نمایش کم و کاستی ها و ایجاد همدلی و همزبانی در بین مردم است.

محمدی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت های استان و حضور در شبکه های سراسری از دغدغه های مهم سیمای مرکز مازندران است، افزود: در حال حاضر برنامه های روجین، بوردکا و نماشون از برنامه های پربیننده سیمای مرکز مازندران به شمار می رود.

وی یادآور شد: پخش زنده 2 هزار و 100 دقیقه ترتیل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ، پخش 2 هزار و 100 دقیقه برنامه لحظه عاشقی هنگام افطار در ماه مبارک رمضان امسال و تولید 360 برنامه با عنوان شمیم وصال از پارسال تاکنون از دیگر برنامه های سیمای مرکز مازندران است.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، نقش ، رسانه ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.