مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: برای کاشت محصولاتی مانند زعفران و گل محمدی که مصرف آبی کمی دارند ،تسهیلات ارایه می شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی جهان نجاتی امروز در نشتی خبری افزود :به کسانی که درصادرات پسته، بادام ،گردو و خرما فعالیت کنند دو هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کنیم که تا کنون 100 میلیارد ریال پرداخت شده است
وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات شش ماهه و سود آن 12 درصد است.

وی تصریح کرد : از اعتبارات محل منابع داخلی برای خرید هر نوع ماشین‌آلات کشاورزی تسهیلات پنج ساله پرداخت می شود.

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان کرمان در خصوص اثربخشی اعتبارات توسعه‌ی بخش کشاورزی گفت: با ارایه این تسهیلات استان در تولید گوشت قرمز 17 درصد، در تولید گوشت مرغ 15 درصد، در تولید گوشت شترمرغ 38 درصد، در تولید شیر 10 درصد، در تولید تخم‌مرغ، عسل، آبزیان پرورشی و گیاهان زراعی و باغی به ترتیب شش، 20، 37 و 14 درصد افزایش تولید داشته است.

وی عنوان کرد : از 200طرح افتتاح شده استان در هفته دولت 150طرح با تسهیلات بانک کشاورزی انجام شده است.

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی استان گفت : بانک کشاورزی بعد از 10 سال مجدد مسئول خرید گندم از کشاورزان شد که توانستیم سه هزار تن گندم ازکشاورزان خریداری کنیم.

جهان‌نجاتی با اعلام اینکه این بانک در سال 93 در استفاده از صندوق تسهیلات ملی مقام اول توانسته کسب کندافزود : در این راستا چهار هزار و 850 طرح در استان اجرا کردیم.

همچنین در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه بانک کشاورزی و اداره کل دامپزشکی امضا شد.

مدیرکل دامپزشکی در آیین امضای این تفاهم نامه گفت : دراستان بیش از سه میلیون راس دام تحت پوشش اداره عشایری قراردارد.

رشیدی افزود: با تعامل و همکاری دو نهاد دفترچه بهداشتی دام به منظور ارایه غرامت بیمه صادر خواهیم کرد.

وی یکی از اهداف اجرای این تفاهمنامه را دست یافتن به امنیت غذایی مناسب اعلام و گفت : در راستای اجرای این طرح دامدار باید واکیسناسیون های مورد نیاز را به موقع انجام دهد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: پسته ، بیمه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.