وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد توافق هسته ای با ایران، تهدید تسلیحات اتمی را کاهش می دهد و منطقه را امن تر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کری وزیرامور خارجه این کشور پس از دیدار با سناتور «دیک دوربن » گفت: توافق با ایران، منطقه و اسرائیل را امن تر می کند.
کری گفت: اول از همه من می خواهم از نقش فوق العاده و تلاشهای سناتور دیک دوربن در رابطه با اینکه سناتورها به دقت به حقایق این توافق توجه کردند،تشکر می کنم. هم من و هم «ارنست مونیز» از زمان فوق العاده ای که هرکدام از سناتورهای دمکرات بر روی این موضوع گذاشته اند و چه از آن حمایت کرده اند و یا نکرده اند ،تشکر می کنیم.

وی افزود:ما تحت تاثیر قرار گرفته ایم و زمان و ساعات زیادی را صرف این کار کرده ایم.آنها اصطلاحات و جزئیات مربوط به سانتریفیوژها و مواد شکافت پذیر را به خوبی آموخته اند و انتظار نمی رفت که اینگونه باشد.ما از اینکه 42  نفر از آنها بر اساس واقعیت پیش آمده اند و به طور علنی از توافق حمایت کرده اند، تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

کری افزود: معتقدیم که توافق هسته ای با ایران، اسرائیل و منطقه را امن تر می کند، تهدید تسلیحات اتمی را کاهش می دهد، سبب بازرسی فوق العاده و دقیق می شود. ما شاهد این موضوع بودیم که «کالین پاول» وزیر اسبق خارجه، «برنت اسکوکرافت» مشاور امنیت ملی پیشین، «سناتور لوگار»، سناتور «وارنر»، مقامات امنیتی پیشین اسرائیل و دیگران به طور شفاف این موضوع را نشان دادند که حمایت دو حزب از این توافق وجود دارد، 
وی گفت: امیدواریم که چون 42 سناتور به طور شفاف از این توافق حمایت کرده اند سنا به زودی کار خود رابرای کشور و ملت و نه برای منافع حزبی به سرانجام برساند.ما به این موضوع بسیار امیدواریم.

کری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آمریکا به دنبال جذب آوارگان سوری بیشتر است،گفت: معتقدم که رئیس جمهور به طور شفاف این موضوع را اعلام کرده است که خواهان نقش پیشرو آمریکا در رابطه با مسائل انسان دوستانه و به ویژه در رابطه با موضوع آوارگان است و ما تا آنجایی که بتوانیم این کار را انجام خواهیم داد.من به تازگی با اعضای سنا دیدار کردم.ما معتقدیم که شمار آوارگانی را که می توانیم پذیرا باشیم،افزایش دهیم و به دقت و در حال بررسی مدیریت این موضوع با توجه به بحران سوریه و مهاجرت ها به اروپا هستیم. ما هم اکنون در حال بررسی موضوع هستیم و در زمان مناسب آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید که نظر شما درباره اظهارات« تد کروز» و «دونالد ترامپ» از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چیست، وی گفت: من قصد ندارم وارد این بحث و موضوع تبلیغات و اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شوم. معتقدم که 42 سناتورهایی که از این توافق حمایت کرده اند، به خوبی درباره آن فکر کرده اند.اگر دونالد ترامپ،تد کروز و «دیک چنی» مخالف هستند این انتخاب آنهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار