یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: 10 مسئول متخلف در موضوع زمین‌خواری به یکی از دستگاه‌های اجرایی معرفی شده‌اند ولی متأسفانه تاکنون برخورد جدی با این افراد صورت نگرفته است.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به مطرح‌شدن برخی تخلفات در مواجهه با پرونده‌های زمین‌خواری گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان اظهار نظر در رابطه با موضوع زمین‌خواری زیاد و خروجی مبارزه با این پدیده کم است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شعار و مصاحبه‌ها بر اقدامات عملی در زمینه برخورد با زمین‌خواری پیشی گرفته است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: تصرفات غیرمجاز نمی‌تواند صرفاً در پی انگیزه‌های اشخاص حقیقی صورت پذیرد، متاسفانه برخی افراد در برخی سازمان‌ها و دستگاهها با گِرا دادن و تبانی با متخلفان به زمین‌خواری دامن می‌زنند درحالیکه اگر اقدامات این افراد نبود، ما دیگر شاهد این حجم گسترده در تخلفات زمین‌خواری نبودیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 مسئول متخلف در موضوع زمین‌خواری به یکی از دستگاه‌های اجرایی معرفی شده اند ولی متأسفانه تاکنون برخوردی با این افراد صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: وقتی که اسامی متخلفان بوسیله کمیسیون اصل نود مجلس که به عنوان یک واحد نظارتی در کشور و قوه مقننه فعال است، به دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌شود و برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد، دیگر نباید انتظار داشت پیشرفتی در جلوگیری از پدیده زمین‌خواری صورت گیرد.

افضلی‌فرد ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر برخی مسئولین تنها به دنبال پاک کردن صورت مسأله بوده و در این مسیر به تخریب برخی ساخت و سازها اکتفا می کنند.

وی ادامه داد: این درست است که تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز با حکم قضایی جزء فرآیند مبارزه با زمین‌خواری است اما این قضیه نمی‌تواند مکمل تمام ابعاد مبارزه با زمین‌خواری باشد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از اینکه در برخی موارد در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، "گزینشی" برخورد می‌شود، تصریح کرد: انتظار این است که همه مسئولان به صورت سیستماتیک و هدفمند با این موضوع برخورد کنند.

وی در پایان گفت: لازمه موفقیت در زمینه مبارزه با زمین‌خواری، برخورد قاطع و بدون اغماض با عاملان این پدیده است چرا که متاسفانه در برخی موارد، کسانی که در موضوع زمین‌خواری تصمیم گیرنده هستند، خودشان عامل تشدید این پدیده می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
چرا اسامی این افراد منتشر نمیشه
آخرین اخبار