کلیه آزمایش‌های تشخیصی در زمینه بیماری‌های دام و انسان در مرکز تشخیص ملی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر عادل حقیقی رئیس مرکز تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی در نشست خبری امروز که در سالن اجتماعات مرکز تشخیص ملی برگزار شد، گفت: کلیه کارهای تشخیصی در زمینه عوامل روز بیماری‌های بین دام و انسان و آزمایش‌های تخصصی در زمینه بهداشت عمومی در این مرکز انجام می‌شود.

دکتر حقیقی ادامه داد: مرکز تشخیص ملی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان آزمایشگاه مادر و مرجع است که دیگر آزمایشگاه‌ها در کشور زیرنظر این مرکز به انجام آزمایش‌های تخصصی می‌پردازند. این مرکز یکی از حساس‌ترین بخش‌ها در زمینه تشخیص بیماری است و به طور کلی آزمایش‌های تشخیصی را در دام، طیور، آبزیان و... برعهده دارد و انجام می‌دهد.

رئیس مرکز تشخیص ملی در ادامه افزود: از دیگر فعالیت‌های این مرکز؛ کنترل کیفی مواد غذایی، کنترل کیفی داروها و آسیب شناسی است. همچنین تمامی این آزمایش‌ها تحت ایزو 17025 و گواهی استاندارد آزمایش‌ها انجام می‌شود که این یکی از افتخارات این مرکز است که با تلاش شبانه‌روزی پرسنل و متخصصان این مرکز و سازمان دامپزشکی کشور به دست آمده است.

دکتر حقیقی در پایان افزود: این مرکز با داشتن 50 پرسنل با تحصیلات فوق‌لیسانس، PHD و دکتری تخصصی مانند یک دانشگاه به تحقیقات و آزمایش‌های تخصصی در زمینه تشخیص بیماری مشغول است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار