مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله علی عراقچی از شاگردان امام راحل و اساتید برجسته حوزه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان قم؛این مراسم سه‌شنبه‌ شب با حضور علما و اساتید حوزه علمیه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری استاد حوزه علمیه به تشریح و تبیین ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی پرداخت. 
 
در این مراسم آیت‌الله شبیری‌زنجانی از مراجع تقلید، آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه، آیت‌الله امینی و همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، اساتید حوزه، طلاب و عموم مردم شرکت داشتند. 
 
آیت‌الله علی عراقچی‌همدانی در 22 بهمن ماه سال 1306 هجری شمسی مطابق با 21 رمضان 1345 قمری در شهر همدان دیده به جهان گشود. چون ولادت وی با شب شهادت امام علی(ع) مقارن شد پدر و مادر نوزاد خود را علی نام نهادند. 
 
وی پس از عزیمت به شهر مقدس قم در محضر امام خمینی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی دروس دینی را آموخت و به یکی از اساتید برجسته و مبرز حوزه علمیه قم تبدیل شد. 
 
این مرحوم روز پنجشنبه اول مرداد ماه در اثر کهولت سن و بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت. 
 
پیکر این مرحوم روز شنبه سوم مرداد ماه با حضور اقشار مختلف مردم در قم تشییع شد و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.