رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی ساخت اولین کتابخانه استاندارد استان همدان در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مهدی مرادیان‌ تمجید اظهار کرد: کتابخانه استاندارد اسدآباد با دو هزار و 200 متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع بر اساس استانداردهای بین المللی کتابخانه‌ای احداث خواهد شد.

وی افزود: این کتابخانه دارای بخش مخزن مجزا، سالن مطالعه ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسات فرهنگی، فرشگاه و نمایشگاه کتاب، بخش کودک، بخش نابینایان، بخش مرجع، بخش اینترنت و دیجیتال و بخش ادارای در سه و نیم طبقه در حال احداث است.

مرادان‌تمجید با بیان اینکه مجری پروژه ساخت کتابخانه استاندارد اسدآباد اداره راه شهرسازی استان همدان است، تصریح کرد: پیمانکار پروژه مشخص و کار احداث پروژه آغاز شده و در حال فنداسیون و سنگ‌چینی پروژه است.

وی قرار داد فعلی این پروژه را با پیمانکار 824 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل پروژه به اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان نیاز خواهد بود.

مرادیان‌ تمجید اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص تهیه و تائید تیپ نقشه بین دو دستگاه کتابخانه‌های عمومی و راه و شهرسازی صورت پذیرفت است.

وی گفت: با ساخت و تجهیز این کتابخانه، شاهد افزایش زیربنای کتابخانه‌های شهرستان اسدآباد به بیش از سه هزار متر مربع خواهیم بود که خود باعث تحولی بنیادین در امر کتابخوانی شهرستان و استان می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.