کشف 80 درصدي جرائم سايبري در هرمزگان

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان "هرمزگان" از کشف 80 درصدي جرائم سايبري در سطح استان جاري خبر داد.

کشف 80 درصدي جرائم سايبري در هرمزگان
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ"قرائي پور" در تشريح اقدامات پليس فتا از اول  سال جاري تا کنون گفت:با تلاش شبانه روزي کارشناسان پليس فتا تعداد 70 نفر  در زمينه ارتکاب جرائم رايانه اي شناسايي و به مراجع قضايي معرفي شدند که 75 در صد از آنان مرد و 25 درصد خانم هستند .

وي با اشاره به اينکه 91 درصد از پرونده هاي برداشت غيرمجاز از حساب افراد کشف شده است، افزود: در اين مدت، بيشترين جرائم رايانه اي برداشت غيرمجاز از حساب بانکي افراد از بستر اينترنت با 50 درصد و کمترين آن دسترسي غيرمجاز به سامانه رايانه اي با 9 درصد مي باشد.

اين مسئول انتظامي تصريح کرد: بيشترين علل  وقوع جرائم رايانه اي بي دقتي و ناکافي بودن دانش رايانه اي کاربران  است که زمينه ارتکاب جرم را فراهم مي کند.

وي اشاره کرد: کلاهبرداري رايانه اي  10 درصد از جرائم سايبري را به خود اختصاص مي دهد که در اکثر موارد اطمينان و اعتماد بي مورد  برخي کاربران فضاي مجازي و قبول پيشنهادات و وعده هاي داده شده در فضاي مجازي عامل اين جرم است.
سرهنگ"قرائي پور "اذعان داشت: وقوع جرائم رايانه اي 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است که علل اصلي آن  روند روبه رشد فضاي مجازي،بهره گيري عموم مردم ،افزايش تعداد کاربران و سامانه هاي فضاي مجازي و  افزايش دريافت خدمات غيرحضوري از فضاي مجازي مي باشد.

وي بيان داشت: 5 الي 6 درصد از جرائم  سايبري نشر اکاذيب و  هتک حيثيت است که ايجاد محتوا و نشر اکاذيب چنانچه موجب تشويش اذهان عمومي شود جرم محسوب مي شود و پيگرد قانوني دارد.

رئيس پليس فتا "هرمزگان" در راستاي پيشگيري از وقوع جرائم سايبري به کاربران توصيه کرد که موارد زير را رعايت نمايند: 

-حفظ اطلاعات توسط کاربران و مسئولان

-ارتقاء دانش رايانه اي در زمينه استفاده از فضاي مجازي

-عدم استفاده از نرم افزارهاي غير مفيد و بي مورد

-عدم قرار دادن اطلاعات شخصي ،شناسنامه اي و بانکي  در اين فضا  

- تغيير دوره اي و لحظه اي رمز ها

و در پايان اينکه فرزندان را هوشيار  کنيم که اطلاعات شخصي را در فضاي مجازي بازگو نکنيد،اطلاعات شخصي را به اشتراک نگذاريد،در کافي نت ها پس از دريافت خدمات بانکي رمز را تغيير دهيد،از رمز عبور يکسان استفاده نکنيد وپيام هاي ناشناس را در ايميل خود باز نکنيد.



منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.