دومین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی» نیمه دوم آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و صاحب نظران عرصه‌ علم و ادب در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ با توجه به نقش قرآن کریم در حفظ و گسترش زبان و ادب عربی و به منظور آشنایی بیشتر با اعجاز بیانی کلام وحی، گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کردستان با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی دومین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی با محوریت بلاغت و نقد ادبی» را با حضور اندیشمندان و صاحب نظران عرصه‌ علم و ادب برگزار می‌کند.

این همایش با محوریت تدوین و گسترش بلاغت و نقد ادبی، جایگاه شواهد قرآنی در کتاب‌های بلاغی و نقدی، قرآن کریم و نظریه‌های نظم، بررسی وجوه بلاغی و ادبی قرآن کریم، تفاسیر بلاغی قرآن کریم، نقد دیدگاه هرمنوتیکی نسبت به قرآن کریم، تحقیق گفتمان در قرآن کریم و زیبایی‌شناسی قرآن کریم با تکیه بر دیدگاه‌های نقدی و ادبی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان تا 20 شهریورماه سال جاری فرصت دارند تا اصل مقالات برگزیده خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند که نتایج مقالات پذیرفته شده تا 20 مهرماه سال جاری به اطلاع پژوهشگران برگزیده خواهد رسید.

دومین همایش ملی «قرآن کریم و زبان و ادب عربی» با محوریت بلاغت و نقد ادبی نیمه دوم آبان ماه در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

گفتنی است:دانشگاه کردستان، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و گروه زبان و ادبیات عربی برگزار کنندگان این همایش قرآنی هستند

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.