یک نماینده مجلس گفت: قطعا تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن علم است و لازم است یک انقلاب علمی فرهنگی مجددی در کشور صورت بگیرد.

حکیمی: تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن علم استعطاءالله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به این موضوع که عملا هیچ رابطه مستقیمی بین دانشگاه‌ها و بازار کار و صنعت وجود ندارد، دولت موظف است شرایطی را برای ایجاد رابطه بین صنعت و مراکز دانشگاهی و پژوهشی فراهم کند. 

وی افزود: این حمایت‌ها نیاز به قانون خاصی از سوی مجلس ندارد فقط کافی است که دولت بعضی از مراکز را مانند ایران خودرو و سایپا را مکلف کند تا با مراکز پژوهشی و دانشگاهی که در زمینه طراحی خودرو خوب کار کرده‌اند، قرارداد بسته و هزینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی آنان را تامین کند. 

حکیمی تصریح کرد: مجلس اگر طرحی را ارائه بدهد که بار مالی داشته باشد، بدون ارائه لایحه از سوی دولت اجرایی نمی‌شود و مغایرت با قانون 75 قانون اساسی مجلس است لذا دولت باید تسهیلات رایگان یا  با سود 4 درصد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بدهد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: دولت در ابتدا باید یک برنامه جامع عملی که تمامی بخش‌ها را شامل بشود، ارائه بدهد و نقشه راه جامعی در این حوزه داشته باشد. 

حکیمی در ادامه بیان کرد: قطعا تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن علم است، به عبارت دیگر باید یک انقلاب علمی فرهنگی مجددی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در ادامه تصریح کرد: اگر مراکز تحقیقاتی با شرکت‌های صنعتی همکاری کنند، کیفیت و جایگاه  تولیدات داخلی افزایش می‌یافت و اوضاع بهتری از شرایط کنونی داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار