عضو کمیسیون انرژی گفت: عدم بکارگیری کارت سوخت، منجر به قاچاق فرآورده‌های سوختی شده است.

ش"حسین ذوالانوار" در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق سوخت در کشورمان گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت نفت به دلیل تلاش‌های نیروی انتظامی و همچنین نزول قیمت سوخت، این معضل به ویژه در استان‌های ساحلی کاهش یافته، اما قاچاق سوخت واقعیتی تلخ است و ارائه چنین آمارهایی اصل قضیه را از بین نمی‌برد.

عضو کمیسیون انرژی درباره دلیل قاچاق سوخت به ویژه فرآورده‌های نفتی در کشورمان اظهار داشت: بسیاری از رانندگان برای سوخت‌گیری خوروهایشان از کارت سوخت استفاده نمی‌کنند و از کارت جایگاه سوخت‌گیری استفاده می‌کنند.

وی افزود: همین مسئله منجر شده که این رانندگان چندین بار در طی روز باک خودروی خود را پر کنند و سپس این فرآورده‌های سوختی را برای قاچاق تخلیه کنند. 

ذوالانوار  با بیان اینکه با شرایط فعلی یک خودرو می‌تواند به صورت مکرر در طول روز سوخت‌گیری کند، تصریح کرد: همین مسئله منجر به تامین مواد سوختی قاچاقچیان شده است چرا که به دلیل عدم بکارگیری کارت سوخت، برای "سامانه مرکزی سوخت" مشخص نیست که هر خودرو در طی روز چند بار سوخت‌گیری کرده است.

نماینده شیراز خاطر نشان کرد: با بکارگیری سامانه کارت سوخت به ویژه در استان‌های مرزی، میزان سوخت‌گیری خودروها مشخص شده و در نتیجه سهم به سزایی از قاچاق سوخت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار