پیشکسوت فوتبال کشورمان در سخنانی به وضعیت پرسپولیس اشاره کرد.

مهرداد میناوند در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جوان گرایی در تیم ملی بیان کرد : باید به استفاده کی روش از بازیکنان جوان در کنار نفرات باتجربه احترام گذاشت . 

وی ادامه داد : به طور حتم این موضوع  با برنامه ریزی مربی پرتغالی و هدف درخشیدن در جام جهانی 2018 روسیه صورت گرفته است . تا چه زمانی باید یک سری بازیکن خاص در تیم ملی بازی کنند . سن برخی بازیکنان اجازه حضور در جام جهانی را به آن ها نمی دهد و این جوانان می توانند با تجربه اندونزی در دیدارهایی مثل جدال مقابل گوام به آینده فوتبال ملی کمک کنند . 

میناوند افزود : من برخی انتقادات به سرمربی تیم ملی را قبول ندارم . جدیدترین نقد به وی هم در خصوص مرخصی های کی روش است . این مربی با آن سابقه درخشان در فوتبال دنیا به خاطر چند روز مرخصی بیشتر آبروی خود را به حراج نمی گذارد و حتم بدانید مرخصی های وی در قراردادش با فدراسیون لحاظ شده است . شاید عمل نکردن به قول های داده شده به این مربی دلیل اضافه شدن مرخصی کی روش باشد . 

پیشکسوت فوتبال درباره اختلاف به وجود آمده بین تیم ملی بزرگسالان و امید ایران گفت : این مسئله در مقدماتی المپیک 2016  هم تکرار شده بود . با تمام احترامی که برای تیم ملی امید و دوستانم در این تیم قائل هستم حق را به تیم بزرگسالان می دهم .  
این مسائل با تعامل حل می شد و نباید به رسانه ها کشیده می شد . دوطرف باید به هدف واحدی رسیده و از دلسردی مردم نسبت به فوتبال ملی جلوگیری کنند . 

وی افزود : فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور در این زمینه اشتباه بزرگی را مرتکب شد ، چرا که باید قبل از به وجود آمدن این اختلاف ملی در جلسه ای مشکل را حل می کرد . از روز نخست ورود کی روش به ایران ، بحث های این چنینی در فوتبال ما وجود داشته چرا که این مربی تحمل غیرحرفه ای بودن ما را ندارد . 

میناوند در خصوص اظهارات افشین پیروانی مدیر فنی تیم ملی بزرگسالان مبنی بر سهولت استفاده از بازیکنان سرباز در تیم ملی امید برخلاف بزرگسالان بیان کرد : پیروانی در جایگاه یکی از بزرگان فوتبال ایران و مدیر فنی تیم ملی بزرگسالان دل سوز فوتبال ملی است . در زمان حضورم در تیم ملی امید چندباری بازیکنان سرباز با تاخیر به تیم اضافه شدند ، اما خوشبختانه با درایت مجلس شورای اسلامی و حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید این موضوع تا حدودی حل شده است . این شرایط باید برای تیم بزرگسالان هم مهیا گردد . چرا که اولویت با تیم ملی بزرگسالان است . 

وی افزود : به طور حتم ارزش درخشش تیم ملی فوتبال بزرگسالان در جام جهانی به مراتب بالاتر از حضور تیم ملی امید در المپیک است ، امیدوارم شرایط برای هر دو تیم یکسان باشد .  
وی ادامه داد : برای فوتبال ما با این همه پتانسیل و سرمایه ملی شایسته نیست که تیم ملی ، خود را به وضعیت تیم های پرسپولیس و استقلال ، دچار کرده و اسباب ناراحتی و اذیت و آزار سرمربی سرشناس و باتجربه تیم ملی را فراهم کرده است . کی روش تنها برای حفظ آبرو و اعتبار فوتبال ملی ایران تلاش می کند بنابراین باید در این مسیر تمام امکانات را در اختیار وی قرار دهیم . 

میناوند درباره وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس ، اظهار داشت :  نمی دانم به جز تأسف درباره پرسپولیس و کاسه گدایی گرفتن مسئولان آن ، چه بگویم . مدیران باین باشگاه با توهین به شعور فوتبالی دوستداران پرسپولیس صحبت های اشتباهی را مطرح کرده و روی آن مانور می دهند . 

وی ادامه داد : آن ها می گویند رئال مادرید هم از کمک های این چنینینی هواداران خود استفاده می کند ، آنقدر اطلاعات فوتبالی ضعیفی دارند که انگار مردم ، فوتبال را ندیده و رئال مادرید را نمی شناسند . افسوس می خورم که پرهوادارترین باشگاه آسیا با گذشت پنج هفته از رقابت های لیگ برتر ، هنوز پیراهن و حامی مالی خود را نمی شناسد . با تمام احترامی که برای هرکسی که در این باشگاه مردمی زحمت می کشد ،  قائل هستم باید به بی کفایتی برخی از آن ها نیز اشاره کنم . 

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت : مدیر باشگاه پرسپولیس گفته من در آینده از طرح پول گرفتن از مردم برای اداره پرسپولیس استفاده می کنم ! باید به وی گفت : که دوست عزیز شما به هیچ وجه اجازه نداری که این درخواست را از هواداران پرسپولیس داشته باشی . چگونه مقابل دوستداران پرسپولیس که از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند کاسه گدایی دراز کرده اید ؟! در واقع  این افراد با مطرح کردن چنین درخواست هایی مقابل مردم خوار و ذلیل می شوند .  

میناوند تصریح کرد : مطرح شدنن این مسئله پس از کسب نخستین برد پرسپولیس در لیگ و رسیدن برانکو به آرامش نسبی و همچنین تیم ، تا حدودی بودار است . در این زمان چه لزومی به افشای این موضوع بود ؟

وی در پایان خاطر نشان کرد : دوستان می گویند این طرح ، طرح نوینی است در حالی که به واقع زشت ترین طرح ممکن برای اداره پرسپولیس می باشد . از همین جا می گویم : به فکر جیب مردم نبوده و جرأت عذرخواهی از مردم را داشته باشید . اگر نمی توانید بدون پول مردم در پرسپولیس کار کنید ، با  استعفای خود مردم را خوشحال کنید .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار