مدیریت حوزه های علمیه خراسان گفت: حوزه‌های علمیه نباید به مسائل و وقایع داخلی کشور بی‌تفاوت باشند.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر فرجام در مراسم آغاز سال تحصیلی 94 _95 حوزه علمیه خراسان افزود:حفظ میراث ارزشمند معارف ائمه(ع) از جمله رسالت‌های حوزه های علمیه است که علمای گذشته این میراث گرانبها را امروز در اختیار حوزه‌ها قرار داده‌اند.

وی گفت: بیشترین افتخار در زمینه هویت بخشی ایران اسلامی در گذشته توسط حوزه‌های علمیه صورت می گرفت و آنها در این زمینه پیشگام بودند و تاثیر حوزه ها در فرهنگ و تمدن اسلامی غیر قابل انکار است

حجت‌الاسلام و المسلمین اکبر فرجام گفت:: حوزه‌های علمیه در گذشته و در عرصه تبلیغ، ابلاغ پیام الهی تبیین معارف دینی و تعمیق باورهای مردمی تمام تلاش خود را به کار بستند

وی ادامه داد: مرجعیت و عالمان دینی در جایگاه تحولات منطقه‌ای نقش بی بدیلی دارند و امروزه رسالت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر از قبل شده ولی با این حال حوزه‌های علمیه موفق شدند، حکومتی بر مدار دین و با محوریت ولی فقیه بنا کنند .

مدیریت حوزه های علمیه خراسان گفت: اصناف و اقشار مختلف به روحانیون و علما، وجود اقبال دارند و حوزه‌های علمیه با وجود تریبون‌های بسیاری برای سخنرانی و ارائه معارف الهی از جمله نمازهای جمعه، مساجد، مطبوعات و فضای مجازی امکاناتی است که حوزه‌های علمیه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

آیت‌الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی نیز در این مراسم گفت:توحید، نبوت و معاد ارکان اصلی دین هستند و متقین افرادی هستند که به قرآن عمل می کنند و از یاد خدا غافل نمی شوند.

وی تصریح کرد: نماز به عنوان یکی از آثار ایمان محسوب می شود و فرد تارک الصلاة ایمان حقیقی ندارد.

وی ادامه داد: قرآن تاکید دارد افرادی که دستی با خدا دارند در اقامه نماز و دستی با مردم که در راه خدا انفاق کنند و باید در سطح جامعه شناسایی شود و افراد متمکن و ثروتمند وجوهات شرعی و زکات خود را بپردازند تا از بسیاری از ناامنی‌ها، خلاف‌ها در جامعه‌ای جلوگیری خواهد شد .

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.