برنامه «کاوشگر» از دریچه اقتصاد و فناوری به واکاوی دنیای پیشرفته امروز می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه «کاوشگر» از جمله برنامه‌های علمی، اقتصادی است که از شنبه تا پنجشنبه‌ هر هفته با رویکرد اقتصادی، اطلاع‌رسانی علمی و تحلیل رویدادهای مهم هفته پیرامون این موضوعات روی آنتن شبکه رادیویی جوان، ردیف 88 می‌رود.

برنامه «کاوشگر» در هفته پیش روی به واکاوی موضوعات اقتصاد ورزشی، تناسب اندام، کارت سوخت، پرده نقره‌ای سینما و زلزله می‌پردازد.

بدنسازی تضمینی

اندامی متناسب و تراش‌خورده آرزوی خیلی از آدم‌ها است، خیلی‌ها برای رسیدن به این آرزو وقت بسیار می‌گذارند و به باشگاه‌های بدنسازی می‌روند و با تمام سختی‌های تمرین سعی در ساختن آرزو و آرمان‌های ایده‌آلشان دارند. اما گاهی اوقات در برخی از این باشگاه‌ها برای تسهیل امر بدنسازی داروهایی را به عنوان مکمل تجویز می‌کنند که عوارضشان بسیار بیشتر از سودشان است. «کاوشگر» شنبه 14 شهریور ماه به بررسی چند و چون داروهای و مکمل‌های بدنسازی می‌پردازد.

کارت سوخت با آرم «کاوشگر»

یارانه، بنزین، خودرو، کرایه تاکسی،‌سفر و .... این‌ها لغات مجزایی هستند که طی چند سال اخیر دچار ارتباط تنگاتنگی شده‌اند و خیلی از معادلات را دستخوش تغییر کرده‌اند. فصل مشترک این روابط، چیزی جز کارت سوخت نیست،‌ کارتی که پر و خالی شدن آن می‌توانست نقطه عطفی در زندگی ما باشد. سهمیه‌های کم و زیادی که ارزش بنزین را فراتر کرد و در این بین دلالان نوظهوری پدید آمدند که تجارت بنزین می‌کردند و یک شبه ره صد ساله را پیمودند.با «کاوشگر» یکشنبه پانزدهم شهریور ماه همراه شوید تا با نکات جالب این کارت جادویی بیشتر آشنایی پیدا کنید.

اقتصاد فوتبال

با وجود اینکه تا به حال چندین مرتبه درباره اقتصاد کلان و بیمار فوتبال کشور تحت عنوان فوتبال اقتصادخوار در «کاوشگر» صبحت شده است، اما غلبه بر حواشی ناصحیح فوتبال ملی و باشگاهی در چند هفته اخیر به حدی زیاد بود که تیم برنامه‌ساز را بر آن داشت تا چالشی دوباره در فوتبال کشور به راه بیاندازد. گروه «کاوشگر» توصیه می‌کند که برنامه دوشنبه شانزدهم شهریور ماه را از دست ندهید.

سایه فناوری در پس پرده نقره‌ای

نشستن روی صندلی روبروی پرده نقره‌ای احتمالا به خاطر داستان،‌ فیلم‌نامه و ... باشد، اما بهتر است بدانیم بهترین فیلم‌های سینمایی جهان را فناوری دیدنی‌تر کرده است. شاید بهترین عرصه‌ای که هنر و فناوری را به هم پیوند می‌زند سینما باشد و مخاطبان با اطلاع‌ یا حتی بدون آگاهی از تکنولوژی‌های به کار رفته به تماشای فیلم می‌نشینند و باید این را در نظر داشته باشیم که در بسیاری از موارد این سینما بوده که دریچه‌ای به دنیای علم و فناوری را پرده نقره‌ای خود نمایان کرده است. فناوری‌های نوین سینما را سه‌شنبه هفدهم شهریورماه در «کاوشگر» ببینید و بشنوید.

جهانی روی گسل

زلزله! انسان هیچ گاه از بلایای طبیعی در امان نبوده و نخواهد بود و حتی اگر مستحکم‌ترین و استانداردترین خانه‌ها را برای زندگی انتخاب کند،‌ ممکن است روزی یک سونامی، یک طوفان و یا یک زلزله تمام معادلات مهندسی را برهم بزیزد و هر آنچه را که وجود دارد را نابود کند. برنامه «کاوشگر» قصد دارد از میان بلایای طبیعی به سهمگین‌ترین زلزله‌های جهان بپردازد و اقداماتی را برای موشکافی و پیشگیری از آن را ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.