مدیر کل اوقاف مازندران در مراسم ترحیم مادر شهید، واقف خیراندیش نوابه فقیهیان در جویبار برحضور با قدرت همه اقشار برای تبلیغ و ترویج وقف تآکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مازندران حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در مراسم ترحیم مادر شهید و واقف خیراندیش مرحوم نوابه فقیهیان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) جویبار با اشاره به نهاد خانواده گفت: اسلام برای نهاد خانواده ارزش و توجه ویژه ای کرده است و در قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت به نقش خانواده در جامعه سالم تأکید بسیار جدّی شده است .

وی افزود: مقدمه جامعه سالم توجه جدی به خانواده سالم است و والدین برای تربیت فرزندان صالح در جامعه باید از تمام توان و تلاش استفاده نمایند تا فرزندان را با معارف الهی و اهل بیت آشنا نمایند .

مدیر کل اوقاف مازندران ادامه داد: فرزندان نیکو تربیت کردن باعث رستگاری پدر و مادر در دنیا و آخرت خواهد شد و اهل بیت عصمت و طهارت نبوت پذیری ، ولایتمداری و قرآن آموزی را از وظایف والدین می داند.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم خانواده های شهداء اشاره کرد و افزود: اقتدار امروز جامعه اسلامی و انقلاب شکوهمند ما مدیون ایثارگری خانواده های شهدا و شهیدان است و باید قدر و منزلت شهیدان و خانواده های آنان حفظ شود و خانواده های شهیدان هم باید تفکر انقلابی و اسلامی شهیدان را حفظ نمایند.

علیزاده با اشاره به برخی از خصوصیتهای مادر شهید و واقف خیراندیش خانم نوابه فقیهیان اشاره کرد و افزود: این مادر شهید دارای بصیرت ، ولایتمداری و تفکر انقلابی بود که در وصیت نامه خود عناوین ولایت ، انقلاب ، حجاب و ... بسیار تکرار و تاکید کرد.

مدیر کل اوقاف مازندران در پایان سخنان خود به مسأله وقف اشاره کرد و افزود: در جامعه امروز کسی اموالش را وقف می نماید که آشنا و دردمند به مشکلات فرهنگی ، اقتصادی و .... جامعه باشد و این مادر شهید در زندگی با تقدیم فرزند شهیدش به اسلام و انقلاب آن را وقف نمود و همچنین در آخرین روزهای عمرش تمام اموال خوداز جمله 600 متر مربع زمین، دو دستگاه ساختمان مسکونی و دو باب مغازه را به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان را وقف دین ، مکتب اهل بیت(ع) و ارزشهای اسلامی و انسانیو مشکلات پزشکی و اقتصادی جامع کرد و این یک واقف بهترین الگو برای جامعه ماست .

علیزاده گفت : باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با تمام توان و قدرت وارد شود و وظیفه شرعی همه مردم و مسئولین ایجاد می کند تا وقف را که مانند اهل بیت مظلوم هستند ،از این مظلومیت خارج نمایند.

وی افزود: فقط اوقاف وظیفه اش حفظ و احیای وقف نیست بلکه همه مردم مسئولیت دارندو یقیناً اوقاف به وظیفه اصلی اش که اجرای نیت واقف است عمل خواهد کرد و بر موقوفات نظارت کامل دارد و همه مردم و مسولین باید با اوقاف هشمکاری و از حقوق وقف دفاع نمایند تا مشکلات جامعه حل شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تبلیغ ، حضور ، قدرت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.