اصفهان؛

بروز رسانی اجارات بیش از 3000 هزار از املاک موقوفات استان اصفهان

معاون بهره وری و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اجارات بیش از 3000 هزار از املاک موقوفات استان اصفهان به روز رسانی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر حسین اسماعیلی پور گفت: امسال اجاره بهاء کلیه رقبات و موقوفات در سطح استان با نظر کارشناسان بیش از 20 درصد افزایش داشته است که برآورد می شود درآمد موقوفات و رقبات استان اصفهان با تحقق این درصد از افزایش بیش از 30 درصد افزایش داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین 9738 ملک از رقبات و موقوفات در استان اصفهان وجود دارد که باید اسناد مربوط به اجارات آن ها به روز رسانی و از طریق مزایده به افراد متقاضی واگذار شود.

معاون بهره وری و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: که از این تعداد و تا کنون 3566 مورد در کل استان به روز رسانی و مورد تجدید قرار گرفته شده است.

امیر حسین اسماعیلی پور در ادامه بیان کرد: 1900 مستاجر در موقوفات و رقبات شهر اصفهان هستند که این تعداد زیر نظر ادارات اوقاف و امور خیریه ناحیه یک و ناحیه دو شهر اصفهان در حال به روز رسانی اجارات هستند که در استان اصفهان بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: و شهر تیران با داشتن 43 رقبه و موقوفه کمترین تعداد را در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

معاون بهره وری و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: تمام درآمدهای رقبات و موقوفات مطابق با نیات واقفین نیک اندیش و بر اساس وقف نامه هایی که توسط آن ها تنظیم و به ثبت رسیده است صرف می شود.

امیر حسین اسماعیلی پور ادامه داد: این موضوع نشانگر و مصداق واقعی «وقف چشمه همیشه جوشان است» می باشد چونکه هر وقف از چند منظر دارای کارکرد است هم باعث تقویت اقتصاد و اشتغال زایی می شود که از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب و به شمار می آید که نیازهای اقتصادی را در جامعه پوشش می دهد و هم از جنبه فرهنگی بسیار موثر است زیرا درآمدهای عاید شده از موقوفات صرف امور فرهنگی، مذهبی، عام المنفعه، بهداشت، سلامت و... می شود که همیشه وقف برطرف کننده مسائل و براساس نیازهای جامعه از طرف واقفین نیک اندیش صورت می گرفته است.

وی در ادامه گفت: همچنین وقف در یک جامعه از نشانه های سرمایه اجتماعی و مشارکت های مردمی است و پیوندهای عمیقی را در بین مردم ایجاد می کند که این امر موجب می شود تا مردم در آینده جامعه خود و سرنوشت آیندگان تاثیر مستقیم و مثبتی را بگذارند که این موضوع در جوامع پویا و سازنده اتفاق می افتد.

معاون بهره وری و توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همین نکات ارزنده است که وقف را بسیار بارز و دارای اهمیت می کند چون از سنت های حسنه ای است که علیرغم تغییر جامعه بخاطر نقش و کارکردی که داشته و دارد همیشه ماندگار بوده و خواهد بود و به همین دلیل است که در ادیان مختلف نیز وقف از جایگاه بلند مرتبه ای برخوردار است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اوقاف ، اجاره ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.