چهارمین اجلاس روسای دانشگاههای برتر و بزرگ کشور در رامسر برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوري كه در فرودگاه رامسر از طرف حسن خيريانپور معاون استاندار مازندران مورد استقبال و خوش آمد گويي قرار گرفت هدف از سومين سفر خود به استان مازندران را شركت در اجلال 13 رئيس دانشگاه هاي برتر و بزرگ كشور در محل هتل قديم رامسر اعلام كرد و گفت:دانشگاههای بزرگ کشور به عنوان الگوی سایر دانشگاهها می باشند و باید به این نقطه برسیم که جایگاه اجتماعی دانشگاهها کجاست.

وي افزود:باید بدانیم که جامعه کنونی چه انتظاری از دانشگاهها دارد و باید در مسیر انتظارات برنامه ریزی نمود.

ستاري تصریح کرد : بحث فناوری در دانشگاهها بسیار مهم است و باید ارتباطی بین دانشگاه و فارغ التحصیلان وجود داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح نمود:باید از اساتید و شرکت ها در حوزه تجاری سازی بهره بگیریم و کشور ما در حوزه های کیفی کمبود دارد.

وی افزود: باید بتوانیم اثبات کنیم تولید ثروت از محل علم و فناوری، راه پیشرفت و توسعه کشور است و خوشبختانه مشاهده می شود که نسبت به سال های پیشین توجه بیشتری به این موضوع شده است.

ستاري گفت: فناورهای هم گرا محور حرکت علمی رو به جلو و پیشرفت کشورها هستند و برای دستیابی کشورمان به توانمندی و پیشرفت در این فناوری ها باید تحولات جدی در حوزه آموزش و پژوهش اتفاق بیافتد.

لازم به ذكر است دانشگاه تهران میزبان اولین و دومین دوره اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر کشور بود و سومین دوره این اجلاس به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و اجلاس حاضر نيز به میزبانی دانشگاه‌علامه طباطبایی در هتل بزرگ رامسربرگزار شد

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.