آرش محبی نژاد دبیر انجمن همگنسازی قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن شدن هزینههای ثابت و سر بار تولید بر تعداد تولید کمتر خواهد بود که حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
وی در توضیح گرانی خودرو اظهار داشت: فراموش نکنیم که مهمترین عاملی که مانع افزایش قیمت خودرو در سال جاری شد افزایش تیراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود.
وی افزود: ارزانی و گرانی مفاهیم نسبی هستند که به توان خرید که بتوان اکثریت مردم جامعه بستگی دارند. صرفه نظر از اینکه چرا توان خرید مردم پایین آمده واضح است که عمده مشتریان خودروهای داخلی عموم مردم با در آمد متوسط و پایین هستند که از نتیجه فرآیند خود قطعاً متضرر میگردند.
محبی نژاد ادامه داد: با تحلیل ساده پیش بینی میشود دود نخریدن خودرو صفر داخلی به چشم مردم و تولیدکننده داخلی و سودان به جیب خودرو سازان خارجی، وارد کنندگان دلالان میرود.
دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعیف صنعت خودرو داخلی و خلا بازار فضا برای واردات خودرو بیش از پیش باز شده و نتیجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است.
وی ادامه داد: البته خودروسازان خارجی نیز از این موهبت بی بهره نخواهند ماند و کارگران بیکار شده ایرانی فقط نظاره گر رونق اشتغال همتایان خارجی خود خواهند بود.
محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر بازار تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی برای 15 تا 20 سال تقدیم قطعه سازان خارجی گردیده و موجب تعطیلی کارخانه جات قطعه سازی داخلی میشود.
دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو در پایان گفت: این وضعیت حکایت نشستن بر شاخه و بریدن آن را در ذهن تداعی میکند که البته سقوط نتیجه کار است.
انتهای پیام/
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
چرا مردم ما همیشه فکر می کنند فقط با نخریدن درست میشه.چرا تلاش برای اصلاح صورت نگیرد. من با نظر نویسنده کاملا موافقم. آیا تا حالا کسی چرخه تولید خودرو و کارخانجاتی که در تولید قطعات برای ایجاد یک خودرو هستند را تشریح کرده که اگر خودرو تولید نشود چند کارخانه وچند میلیون نفر بیکار میشوند.من نمی گویم خودرو داخلی مشکل ندارد ولی راه حل تعطیلی کارخانه خودرو ساری و چرخه تولید مواد اولیه داخلی نیست. درضمن آیا تا حالا کسی به این نکته آماری دقت کرده که 70 درصد تصادفات به خاطر بی دقتی راننده است.به نضر به جای کمپین نخریدن خودرو صفر بهتر است. کمپین تولید با کیفیت ؛ کمپین رانندگی با دقت ؛ وهزارا ن کمپینی که منجر به پیشرفت توسعه ای کشور می شود راه بیندازیم.
مردم هوشیار شدن و دیگه فریب افراد دروغگویی مثل شما رو نميخورن آقای قطعه ساز
خرید خودروی صفر ممنوع
گواه مردم برگرانی خودرو بالابودن تعرفه وارادات خودرو و ایجاد رانت برای خودرو سازان است .
اگر خودرو سازان انصاف داشتند و با قوانین اسلامی اداره میشدند به این روز نمی افتادند.
تنها کاری که کرده موتور پیکان رو گذاشته رو پژو.موتورپؤو رو گذاشته رو سمند.موتور پرایدرو گذاشته رو رنو.مدل های عجیب غریب پراید رو هم نگو از 100تا 130تا140فرق همش هم فکر کنم نوع پیچ های داخلش نباشه
حالا تو همه جای جهان وقتی یه جنس فروش نمیره اولین کاریکه میکنن اینه که سعی میکنن یه جنس بهتر تولید کنن و جنس های قبلی رو با تخفیف زیاد در حد 50 درصد تخفیف به فروش میرسونه تا جلوی ضرر رو بگیره
به نظرم همون کارخانه ها تعطیل بشن و ما چند هزار تا دیگه بیکار بیشتر داشته باشیم بهتر از اینه که هر ساله یست - سی هزار کشته بخاطر این خودرو های آشغال بدیم !!! (البته الان که دیگه اکثر قزعاتشون هم چینی هست پس از بچه های ما بیکار نمیش چون قبلا شدن !)
2-کیفیت ک اصلا نداره.
3-از هر کدوم از ماشیناشون ی قطعه ک اضافه میارن بهم وصل میکنن و محصول جدید معرفی میکنن
4-اصن خیلیییییییییی افتضاحه ک کیفیت ب این پایینی ولی قیمت ب این بالایی مگه جوونمون رو از سر راه اوردیم
ما می توانیم....
خرید خودروی صفر داخلی حرام
خرید خودروی صفر داخلی حرام
خرید خودروی صفر داخلی حرام
خرید خودروی صفر داخلی حرام
خرید خودروی صفر داخلی حرام
خرید خودروی صفر داخلی حرام
لطفا اقدام عملی برای بهبود کیفیت و قیمت گذاری صحیح انجام دهید.
بنده اهل مشهدم یه پراید دارم.حدود دو هفته پیش که مشهد نمایشگاه تومبیل بود به دلیل مشکلات مالی میخواستم ماشینمو نقدی تو بازار بفروشم و جاش از نمایشگاه که به خاطر افت فروش کارخانه ها ماشین قسطی میدادند بخرم.حقیقتش تا جلوی در نمایشگاهم رفتم ولی آخر سر نتونستم به همبستگی ملتم خیانت کنم و برگشتم خونه.گفتم خدایا توکلم به خودت کمک کن مشکلاتم حل شه.در ضمن آقایونی که به این ملت صبور و فهیم توهین میکنید یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم.آخرتی هم هست.
لعنت بر کم فروش وگرون فروش
از نظر ارزبری براي کشور فرقه نمیکنه ما یه پولی علاوه بر پول قطعات بايد به خودرو سازها بدیم
باخرید ماشین خارجی این پول را بعنوان گمرکی میدیم به دولت
اظهار نظر های قبلی ام بدون دلیل در نظر نگرفتی اینم شاید همینطور
موافق تحریم خودروساز ام
موافق تحریم خودروساز ام
الان واقعا چه چیزی رو به صورت ملی دارین تولید میکنین؟ قطعاتتون که همه چینی هستن آقایان حمایت کننده!!!!!
تا جانشان در رود محصول با کیفیت تولید کنند
ما که اینهمه بیکار داریم این هم روش!!!!!!!
این همه مردم نا رازی،پس حتما یه مشکلی دارین ،،،
جای اینکه خط و نشون برا مردم بشکین،مشتریاتون که همین مردم هستن رازیشون کنین
پس ارابه های مرگ را نمی خریم. درود بر مردم ایران که به جان هم وطنش
می اندیشد. متحد بمانید.
حفظ جان مردم بیایشندند.
از این به بعد باید تمام خودرو ها دارای ایربک استاندارد و به لحاظ کیفی
با استاندارهای جهانی منطبق باشند.
در این صورت نجات جان یک نفر هم ثوابش مال همه ی کسانی خواهد شد
که در کمپین نخرید بودند.
ایرانی ممنوع
بعضیا واقعا به همین خودروی اشغال بی کیفیت نیاز دارن و میخرن
باید یدونه هم فروش نداشته باشن تا کیفیت بالاببرن
دوم اینکه مونتاژ خودروهای 50 سال پیش
سوم اینکه بی کیفیت ترین خودرو های دنیا
چهارم با قیمتی چندین برابر
بلد نیستید بسازید بزارید وارد شه مثل چیزهای دیگه
سوال: آیا تمام خودرو سازهای کشورهای دیگه مثل آلمان ،فرانسه وژاپن و.... مردم را باتهدید وادار به خرید خودرو میکنن یا با بالا بردن کیفیت خودرو مردم خودشان تمایل به خریدن خودرو میکنن از طرفی آیا در کشورهای دیگه در پارکینگ ها شون خودرو نو جمع نشده ولی مساله اینجاست که خودرو سازهای ما عادت کردن که مشتری بیچاره (با عرض پوزش )باید قبل از اینکه ورق آهن خودرو از معدن خارج نشده قسمت زیادی از پول خودرو را پرداخت کند وبعداز چندین ماه انتظار یه خودرو تحویل بگیره اونم اگه اگه ......شانس بیاره یه خودرو کم عیب تحویل بگیره الان من حدود 5 سال پیش یه پژو پارس اتوماتیک خریدم (برای حفظ تولید داخل)ولی از روز اول تا حالا یه عیبی داره که باهش کنار اومدم ولی اگه یه خودرو خارجی این عیب را داشته باشه حتما" فراخوان شده وعیب رو برطرف می کنن ولی هربار که مراجعه کردم نتونستن عیب رو برطرف کنن چاره ای نیست باید سوخت وساخت
اگه خواسنین ایمل کنید تا عیب ومدارکی که چنیدین بار مراجعه کردم را ارائه کنم متشکرم ولی اگه کیفیت واقعی بالا بره حتما مردم می فهمن که باید از تولید داخل حمایت کرد چون رهبر ما این فرمان رو داده از طرفی حفظ جان از واجبات است.
کیفیت رو ببرین بالا
خودروی صفر نمیخریم
ممنووووووووووووععععععععععععع
من حاضربودم ماشین گرون بخرم بشرطی که خودرو ساز ایرانی کیفیت خودشوسال به سال بهتر کنه
من حاضربودم ماشین گرون بخرم بشرطی که خودروساز به شعور من توهین نکنه
من حاضربودم خودروی گرون بخرم بشرطی که خودرو ساز تعهد به تولید به روز داشته باشه
اما تا اون روز من خودروی صفر ایرانی نمیخرم
و دیگه خودروی گران هم نمیخرم
جونم رو بیشتر از هر چیزی دوست دارم.
کیفیت رو ببرید بالا.
هرسال اگه یه زلزله هفت ریشتر تو یکی از شهرای ایران رخ بده تلفاتش کمتر از خودروهای آدم کش ایرانی هست.
سایپا نیوز: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن وتجارت در خصوص مصاحبه مطبوعاتی روز دوشنبه مورخ 9/6/1394 وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور روشنگری و تنویر افکار عمومی "بخشی از سخنان ایشان را مرتبط با موضوع خودرو" که عیناً از نوار ضبطشده استخراج و متاسفانه توسط برخی از رسانهها انعکاس پیدا نکرده است .
به گزارش سایپانیوز و به نقل از شاتا ، مهندس نعمت زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران محترم در مورد شرایط خودروسازان و انتظارات به وجودآمده پاسخ داد که:
"ببینید مردم محقند، مردم ولی نعمت ما هستند و هم درست فکر میکنند و درست عمل میکنند و چنین انتظاری طبیعی است.
قطعاً هر بنگاه اقتصادی باید فکر مشتری و بازارش باشد ولی قیمتگذاری به عهده شورای رقابت است.
اما با اینکه مدارک مستندی کارخانهها ارائه دادهاند و حسابرس قانونی دارند،
منتها چون همزمان با انتظارات مردم از توافقات هستهای بود و من هم دنبال گران کردن نبودم آنها (شورای رقابت) دست نگهداشتند و خود این یعنی کاهش قیمت، اما کمپین(حرکت سازمان یافته) نخریدن کالای داخلی گناه است، هر کسی کمپین کند که از داخل هر گونه کالای تولید ملی را نخرد، درست مغایر مسائل ملی است.
حالا نام نخریدن کالای داخلی و دسترنج کارگران زحمتکش ایرانی را کمپین گذاشتند،
رهبر معظم انقلاب و همه میگویند از تولید داخلی مصرف کنید، بعد در رسانهها و دنیای مجازی بیاییم کمپین ضد خرید داخلی راه بیاندازیم، مثل اینکه بیاییم کمپین بر علیه تولید ملی، اقتصاد ملی، اشتغال جوانان راه بیاندازیم، این که معنا ندارد. این خیانت است
که ما علیه تولید داخلی کمپین راه بیندازیم. هنر ما این است که با افزایش تولید، به کشور خدمت کنیم. اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی، اشتغال و درآمد ملی خیانت میکند.
ما فکر می کنیم خودروها طبق استاندارد تولید میشود و هر روز کیفیت بهتر و بیشتر میشود اما خیلی جای کار دارد. دوستان به شدت روی مسائل کیفی و نوآوریها کار میکنند و انچه که ما شاهد هستیم و خودم هر دوهفته یکبار جلسه دارم این است که یک مقدار کم لطفی است که نسبت به تولیدات داخلی چنین تبلیغ شود، من آنچه که میتوانم شاهد باشم دوستان در خودروسازی و در مراکز تحقیقاتی فعالیت میکنند و قطعاً ما استانداردهای ملی و محیط زیست را رعایت میکنیم و اگر غیر از این باشد خودروها شمارهگذاری نمیشود.