وزیر صنعت با تاکید بر اینکه اولویت ما همکاری‌های درازمدت و استراتژیک با ژاپن است، گفت: در ایران زمینه‌های همکاری بسیاری در بخش خودرو، مخابرات، برق و صنایع ریلی وجود دارد.

همکاری‌های درازمدت و مشترک اولویت ایران در ارتباط با ژاپنبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت و صنعت ژاپن با اشاره به رابطه دیرینه ایران و ژاپن گفت: دو کشور ایران و ژاپن روابط تاریخی و همکاری‌های خوبی تاکنون با یکدیگر داشته‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی ایران با 10 سال پیش متفاوت شده است، افزود: ما امروز به دنبال توسعه و تداوم همکاری‌های مشترک با ژاپن هستیم.
 
نعمت‌زاده افزود: توانمندی‌های ما در بخش‌های صنعتی، علمی و فنی توسعه پیدا کرده و با توجه به شرایط جدید، ما آمادگی شروع همکاری‌های جدید را با کشورهای دوست داریم.
 
وزیر صنعت گفت: همکاری‌های درازمدت و استراتژیک برای ما دارای اولویت است و در بخش‌های سرمایه‌گذاری، تولید و همچنین در زمینه‌های مدیریت و بازاریابی و حضور در بازارهای بین‌المللی از جمله اولویت‌های ما است.
 
به گفته نعمت‌زاده، در بخش نفت و گاز با توجه به اینکه ایران دارای بزرگترین منابع هیدروکربن است، می‌تواند زمینه همکاری خوبی باشد و در بخش ساخت و طراحی تجهیزات و همچنین در بخش تجارت امکان همکاری‌های مشترک فراهم است.
 
نعمت‌زاده ادامه داد: در زمینه صنعت برق در بخش تولید و انتقال و همچنین تجهیزات و در بخش حمل و نقل و سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل امکان سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک فراهم است.
 
نعمت‌زاده تصریح کرد: در زمینه خودرو و همچنین خودروهای سنگین و سواری ما برنامه 10 ساله‌ای را تنظیم کردیم که باید در این بازه زمانی به دوبرابر ظرفیت فعلی برسیم و در این زمینه مذاکرات جدی را برای سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای اروپایی داشته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد و ما همچنین در زمینه خودرو و ساخت قطعات خودرو آمادگی همکاری‌های مشترک را داریم.
 
نعمت‌زاده به این نکته نیز اشاره کرد که در ایران انواع واگن‌های راه‌آهن چه مسافری و باری وجود دارد و همچنین یک شرکت معتبر نیز به ساخت لوکوموتیوهای دیزلی می‌پردازد و بزودی ساخت لوکوموتیوهای برقی تحت لیسانس کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.
 
وزیر صنعت، صنایع ریلی را از دیگر زمینه‌های همکاری برشمرد و گفت: صنعت مخابرات نیز می‌تواند زمینه خوبی برای همکاری‌های مشترک باشد و ایران می‌تواند مرکز تولید و تجهیز در منطقه تبدیل شود.
 
به گفته نعمت‌زاده، صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، شیمیایی، مصالح ساختمانی و صنایع پیشرفته الکترونیکی از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری مشترک در ایران است.
 
وی ادامه داد: با وجود تعداد کثیری از تحصیلکرده‌های دانشگاهی در زمینه IT و نرم‌افزار ایران می‌تواند در کنار افراد باتجربه ژاپن همکاری‌های درازمدت و خوبی را داشته باشد.
 
وی بر این نکته نیز تاکید کرد که سیاست و اولویت‌های ایران همکاری و دوستی با همه کشورها است و دستیابی به توافق هسته‌ای تاکیدی بر این است که ما در گفتار و رفتار خود ثابت قدم هستیم.
 
نعمت‌زاده گفت: ما همیشه خواستار حقوق بین ‌المللی خود هستیم و به حقوق دیگران نیز احترام گذاشته و آنرا حفظ می‌کنیم و ایران هیچگاه به دنبال سلاح‌های کشتارجمعی و استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "دایشیرو یاما گیوا" وزیر مشاور اقتصادی، تجارت و صنعت ژاپن به همراه نمایندگانی از  21شرکت ژاپنی جهت انجام مذاکرات با وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت دیدار کردند. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار