اورژانس مشهد: مردم زنگ میزنند، فوت میکنند

رییس اورژانس 115 مشهد گفت: افزون بر 90 درصد تماسها با اورژانس 115 در این شهرستان منجر به ماموریت نمی شود زیرا در قالب تماسهای مشاوره، غیرمرتبط و مزاحمت بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران: جواندکتر علی صمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس بطور میانگین حدود 10 درصد تماسهای حاصله با اورژانس 115 در مشهد منجر به ماموریت می شود.

وی گفت: سالانه حدود 150 هزار ماموریت اورژانس 115 در شهرستان مشهد صورت می گیرد و طی پارسال افزون بر یک میلیون و 285 هزار تماس با اورژانس برقرار و از این تعداد 145 هزار مورد منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شد.

رییس اورژانس 115 مشهد در ادامه اظهاداشت: افزون بر 357 هزار مورد از تماس های حاصله با اورژانس مشهد در قالب مشاوره شامل پرسشهای درمانی در مورد دارو و علائم بیماری است.
وی تماسهای غیرمرتبط با اورژانس 115 مشهد را 583 هزار مورد عنوان و بیان کرد: در این چارچوب شماره اورژانس با نهادهای دیگر نظیر آتش نشانی و هواشناسی اشتباه گرفته شده است.

صمدی با بیان اینکه 10 درصد از تماسها با اورژانس 115 مشهد مزاحمتی هستند افزود: مزاحمتهای تلفنی شامل فوت کردن، قطع کردن و ناسزا گفتن می باشند که با فرهنگ سازی رسانه ها و دستگاههای قضایی کاهش چشمگیری در سالهای اخیر یافته اند.

وی گفت: بدنبال این اقدامات تعداد مزاحمتهای تلفنی اورژانس 115 در مشهد و خراسان رضوی در طول دو سال اخیر به میزان 23 درصد کاهش یافته است.

پزشک مشاور مرکز فرماندهی اورژانس 115 شهرستان مشهد نیز گفت: در هر نوبت کاری اورژانس دو پزشک در این مرکز برای پاسخگویی به موارد تخصصی و شرح حال بیماران و همچنین راهنمایی تکنسین های اعزام شده بر بالین بیمار خدمات می دهند.

دکتر حسن پورعلی افزود: در ساعات غیر پیک دو پزشک مستقر در مرکز مدیریت فرماندهی اورژانس 115 پاسخگوی تماسهای مردمی در قالب مشاوره های پزشک هستند.

وی پاسخگویی به تماسهای مشاوره ای را یکی از چالشهای اورژانس 115 مشهد ذکر و بیان کرد: برخی از تماس گیرندگان فرق بین مشاوره پزشکی و ویزیت تلفنی را نمی دانند.

او گفت: برخی از افراد در تماس با اورژانس 115 انتظار دارند به صورت تلفنی ویزیت شوند در حالی که اورژانس در مواقع ضروری و فوری پاسخگویی تماس گیرندگان است.

سالانه حدود 200 هزار ماموریت اورژانس 115 زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود که 75 درصد از این میزان مربوط به شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار