رئیس خدمات مهندسی برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران؛ با راه اندازی این سیستم عملیات استارت کردن الکترو موتور ها بدون نیاز به جریان راه اندازی (جریان 7 برابر جریان نامی) انجام میگردد.

VFD تمام ایرانی ساخته شدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، نصب و راه اندازی سیستم  VFD (Variable   frequency  drive)  برای نخستین بار در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان آغاز شد.

غزالی ساخت این سیستم را مدیون دستان با کفایت جوانان ایرانی دانست و گفت: اولین VFD ایرانی  مجهز به تکنولوژی روز دنیا و به همت شرکت برنا الکترونیک و  همکاری مسئولین شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با هزینه ای حدود 50 درصد نمونه مشابه خارجی طراحی و ساخته شده است.

وی در خصوص مزیت های این سیستم اظهار داشت: با اجرایی شدن VFD،  عملیات برق رسانی برای استارت الکترو موتور ها  به صورت فرکانسی و ملایم انجام می شود و استارت  الکترو موتور های   6 کیلو وات ،2/1 مگاوات  بدون نیاز به جریان راه اندازی  (7 برابر جریان نامی ) صورت می گیرد به طوری که دستگاه از صفر جریان نامی تا حداکثر جریان نامی قابل کنترل می باشد. 

به گفته رئیس خدمات مهندسی برق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، صرفه جویی در میزان مصرف برق و کاهش دیماند برق از دیگر نقاط مثبت اجرایی شدن سیستم VFD در مراکز انتقال نفت است و در صورت بهرمندی و تجهیز تمامی مراکز انتقال نفت به VFD  دیگر نیازی به سیستم های کنترل ولو در مراکز انتقال نفت نخواهد بود.

مدیر منطقه خوزستان نیز ضمن حضور در عملیات راه اندازی این سیستم و بازدید از آن، نقش VFD  را در مراکز انتقال نفت نقشی موثر عنوان کرد و گفت : این سیستم  علاوه برصرفه جویی قابل ملاحضه در مصرف برق ، باعث بهبود کارایی، سرعت بخشیدن و افزایش طول عمر الکترو موتورها در مراکز انتقال نفت  می شود. 

شایان ذکر است طراحی و تکمیل این سیستم، از فاز مطالعاتی تا عملیاتی و  ساخت ،حدود 7 ماه به طول انجامیده و در مرکز انتقال نفت شهید دهنوی (نظامیه ) منطقه خوزستان، برای اولین بار نصب و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.