رئیس هیئت شنای آذربایجانشرقی گفت : رقابتهای شنای مسافت کوتاه جام آذربایجان دختران و پسران کشور به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فیروزی در ادامه بیان داشت: مسابقات شنا مسافت کوتاه پسران در رده سنی نوجوانان زیر ۱۵ سال  تحت عنوان "جام قهرمانی آذربایجان” در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ شهریور ۱۳۹۴) و مسابقات شنا مسافت کوتاه رده های سنی نوجوانان دختران زیر ۱۵ سال ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه سال جاری در استخر آبادگران تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت شنای آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت : در سال 1392 و 1393 آذربایجانشرقی در شهر آذرشهر و تبریز میزبان این دوره از رقابتها بود.

ابراهیم فیروزی رییس هیات شنای آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیئت شنا وظیفه توسعه قهرمانی و همگانی شنا را دارد و استعدادیابی مهمترین موقله فعالیتی هیات استان با حمایت آموزش و پرورش و بخش خصوصی است.

وی درباره نظارت هیئت شنای استان بر عملکرد استخرها اظهار کرد: در کل استان 80 استخر داریم که کنترل زیادی بر عملکرد این استخرها در سال 1394 هم در جهت تفریحی و هم قهرمان پروری از استخرها داریم ولی نیاز است استخرهایی که از طرف بخش خصوصی اداره می شوند، به قهرمان پروری توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس هیئت شنای استان آذربایجان شرقی گفت: از آن جا که بخش خصوصی بیشتر در جهت درآمدزایی کار می کند و به قهرمان پروری نمی پردازد، هیئت شنا وظیفه دارد بحث قهرمانی و همگانی این ورزش را توسعه دهد.

ابراهیم فیروزی درباره پیامدهای عدم نظارت هیئت شنا بر استخرها عنوان کرد: این کار مسلما باعث افت ورزش همگانی می شود. بحث قهرمانی پیگیری نمی شود و متاسفانه پیامدهای منفی زیادی خواهد داشت.

وی درباره پیشنهادات برای بهتر شدن شرایط و حرکت به سمت قهرمان پروری گفت: ما نیاز به قانون و مقررات بیشتر در این زمینه داریم. دوره ها و کلاس های بازآموزی مربیان یک برنامه خیلی خوبی است که ما می توانیم مربیان را کنترل کنیم و یک برنامه برای مدیران استخرها داشته باشیم. مدیران استخرها در جهت ورزش های همگانی حداقل در سطح استان و شهرستان گام بردارند. اگر یک آیین نامه داشته باشیم در مورد اینکه استخرداران حتما زمان های مشخصی استخرها را در اختیار هیئت ها قرار بدهند و یا مجبور شوند تیم داشته باشند و یا مبلغی به هیئت ها کمک کنند، برای هیئت شنا موثر خواهد بود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.