فرامرز محبوبی معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان گفت: راهکارهای تأمین منابع آبی صنایع باید ارائه شود.

کمبود آب گریبان گیر صنایع استان سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محبوبی معاون سازمان صنعت،معدن و تجارت گفت: کمبود منابع آبی صنایع یکی از مشکلات مهم بخش صنعت و واحدهای تولیدی به شمار می‌رود. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تأمین نشدن منابع آبی موردنیاز واحدهای صنعتی باعث شده است تا این واحدها نتوانند با تمام توان از توانمندی موجود بهره‌برداری کنند. 
 
وی در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و آب منطقه‌ای حضور داشتند، با اشاره به اینکه آب تخصیص داده شده به بخش صنعت کمتر از دو درصد است، افزود:اگر بخواهیم مشکل کمبود آب صنایع را برطرف کنیم باید این رقم را حداقل به پنج درصد افزایش دهیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان راهکارهایی برای تأمین منابع آبی بخش صنعت اضافه کرد اختصاص چاه‌های واحدهای تعطیل به واحدهای فعال و بازنگری در تخصیص چاه‌هایی که در یک مقطع خاص به برخی واحدهای صنعتی اختصاص داده شده است، از راهکارهای مؤثر در برطرف ساختن این مشکل به نظر می‌آید.

محبوبی ادامه داد: استفاده از آب‌های غیرمتعارف مانند شورابه‌ها، پساب تصفیه‌خانه‌ها، خرید چاه‌های کشاورزی و تغییر کاربری چاه‌ها از کشاورزی به صنعت، تسریع در اجرای سدهای در دست اقدام فینسک و چاشم از دیگر پیشنهاد‌هایی است که مطرح می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این پیشنهادها پس از تصویب برای تصمیم‌گیری نهایی به کارگروه امور اقتصادی که هر ماه یکبار به ریاست استاندار سمنان برگزار می‌شود، ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: اب ، صنایع ، کمبود ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.