یکی دو ماهی می‌شود که کاربران شبکه‌های اجتماعی کمپینی به نام «خرید خودرو صفر ممنوع»، به راه انداخته‌اند، کمپینی که یکی از اهداف اصلی آن کاهش قیمت خودرو به واسطه کاستن از تقاضا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای اقتصاد نوشت: یکی دو ماهی می‌شود که کاربران شبکه‌های اجتماعی کمپینی به نام «خرید خودرو صفر ممنوع»، به راه انداخته‌اند، کمپینی که یکی از اهداف اصلی آن کاهش قیمت خودرو به واسطه کاستن از تقاضا است.
این کمپین که به‌نوعی نشان‌دهنده عمق بی‌اعتمادی و ناخشنودی مشتریان ایرانی از خودروسازان کشور است، بر تحریم بازار خودرو اصرار دارد و حامیان آن معتقدند اگر خودرو نخرند، غول‌های جاده مخصوص کوتاه آمده و قیمت‌ها به شدت افت خواهند کرد.


آیا کمپین


این در شرایطی است که خودروسازان حرفی از کاهش قیمت محصولات خود نمی‌زنند. آن طور که مدیرعامل ایران خودرو عنوان می‌کند، وقتی هیچ کالایی در کشور کاهش قیمت نداشته، نباید انتظار ارزان شدن خودروهای داخلی را داشت.
هاشم یکه‌زارع با طرح این پرسش که کدام کالا و خدمات کاهش قیمت داشته، تاکید می‌کند: محصولات کشاورزی ما مگر ارزان شده‌اند؟ مگر لبنیات کاهش قیمت داشته؟ مگر قیمت خدمات ارائه شده به مردم پایین آمده که خودرو هم ارزان شود. به گفته وی، مردم حق دارند در مواردی از صنعت خودرو ناراضی باشند، با این حال واقعا امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.
وی در نهایت تاکید می‌کند که هزینه‌های تولید در حال افزایش است و این موضوع باعث می‌شود تا قیمت‌ها روند کاهشی نداشته باشند. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که قیمت خودرو طی یکی دو ماه گذشته افت قابل‌توجهی داشته و از همین رو مشتریان همچنان معتقد به ادامه تحریم بازار هستند و می‌خواهند به این واسطه، قیمت‌ها را بیش از پیش بشکنند.

منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۷:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
افت قیمت داره ولی ضبط نداره چون معمولا ماشین ضبط نداشته باشه بهتره چون الودگی صوتی ایجاد میکنه اصلا شیشه بالا بر برقی هم نمیخواد راستی دلیل نداره کولر ماشین گاز داشته باشه خود مردم گاز کولرو پرکنن بهتره تازه کلی افت قیمت میتونه داشته باشه شاید نزدیکه خیلی شایدم بیشتر تر
Iran (Islamic Republic of)
باقري
۰۹:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خجالت هم خوب چيزيه جناب آقاي يكه زارع
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۲۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
سوالات متخصصان از خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
افت قیمت کو من نمیبینم شما می بینید
Iran (Islamic Republic of)
امیر بهرامی
۱۵:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
واردات خودرو باید آزاد باشه با حقوق و سود کم که خودروهای خارجی با کیفیت با قیمت مناسب وارد بازار ایران بشند اونوقت خودرو سازان داخلی مجبورند کیفیت خودروشون رو بالا ببرند وبا قیمت واقعی مناسب بفروشند تا مردم خودشون انتخاب کنند خودرو داخلی بخرند وحمایت کنند از خودروسازداخلی یا خودرو خارجی بخرند این اصلا درست نیست که خودرو خارجی رو به چند برابر قیمت جهانی بفروشند تا مردم این خودروهای بی کیفیت رو به اجبار بخرند بعدم اسمش رو بزارن حمایت از تولید داخلی به نظر من دولت باید واردات خودرو رو با حقوق و سود کم اغازکنه خودبه خود خودرو سازان داخلی درست میشن وبرای مردم کری نمیخونن ولی حالا چون میدونن دولت پشتشونه زبونشون درازه وبه حرف مردم اهمیت نمیدن
United Arab Emirates
علي
۱۴:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
يه كم خجالت بكش اقاي يكه زارع
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ما نمی خریم تا شما مجبور شوید با تعامل با دانشگاه و مهندسین خارجی همزمان کیفیت را بالا و قیمت را پایین بیاورید خسته شدیم از بس ماشین های در پیتی شما رو خریدیم اقای مدیر عامل بچرخ تا بچرخیم .
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۴:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خدایی معنی "افت قابل توجه قیمت" کم شدن این 100 تومن و.... ایناست؟؟؟؟
مردم خودتون قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
درتمام دنیا کیفیت خودروها بالا میره تکنولوژِیشونم به روزه قیمتاشونم پایین وباید با کلی کمپانیهای مختلف رقابت کنن اما تو ایران کیفیت پایین تکنولوژی قدیمی قیمتا هم بالا هر روزهم تولید کننده ها یه سازی برای مشتریاشون میزنن خدمات هم اصلا حرفشونزن اون وقت از مردم توقع خرید هم دارند
یاللعجب!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
افت تقاضا برابر افت قیمت است
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۱۱:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
افت قیمت قابل توجه کجا؟
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازی دردنیادرحال تحول بنیادی است