سازمان هنر و ادبیات دفاع‌مقدس با بنیاد ملی نخبگان جهت شناسایی افراد نخبه در این سازمان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رضا میربابایی، دبیر شعر و خاطره سازمان ادبیات و هنر دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بیست و یکمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس گفت: این کنگره با لطف خدا و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری، هر سال در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری شعر و خاطره کارشان برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه‌های شعری دفاع مقدس در سراسر کشور است، این کار سبب نشر و ترویج ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس در این جامعه می‌شود.

دبیر شعر سازمان ادبیات دفاع مقدس ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری خاطره‌نویسی 5 نفر بوده که همگی از خاطره‌نویسان دفاع مقدس‌اند و اساتیدی چون شاه‌رضایی، خانم رامهرمزی، آقای  فروغی، آقای امیرخانی، سردار بابایی و بنده هستند که در این شورا کار بحث و بررسی در حوزه خاطره‌نویسی و ارزیابی آثار ارسالی از استان‌ها بوده که در صورت کسب امتیازات لازم چاپ می‌شود.

میربابایی افزود: در حوزه شعر و خاطره دفاع مقدس نشست‌های منطقه‌ای را از سال 92 انجام دادیم که اولین دوره با نام اصالت خاطره، که استان البرز میزبان آن است و دومین دوره آن در خرداد 93 با میزبانی استان مازندران، تحت عنوان سوژه‌یابی در خاطره‌نویسی و همچنین دوره سوم در شهریور 93 به میزبانی تبریز و با نام مصاحبه در خاطره‌نویسی با حضور کارشناسان و منتقدین برگزار شد، که همگی این نشست‌ها چاپ و در قالب مجموعه کتابی با نام «پلاک 8» منتشر شد.

وی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری جلسات پرسش و پاسخ برگزار کرده است، تصریح کرد: این شورا با حضور استاد رضا کمری به مبانی اصول خاطره‌نگاری در دفاع مقدس می‌پردازد که هدف این کار، جداسازی مرز بین تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری، مصاحبه در خاطره و همچنین راستی‌آزمایی انجام داده است.

میربابایی تأکید کرد: امضای تفاهم‌نامه با سازمان ملی نخبگان جهت شناسایی افراد برجسته در حوزه فرهنگی دفاع مقدس، نقد و بررسی آثار در حوزه خاطره‌نویسی با مشارکت سرای اهل قلم یا حوزه هنری و نقد کتاب‌های مختلف از دیگر کارهای انجام شده به وسیله این شورا است.

وی در پایان گفت: دکتر اکرامی‌فر، استاد جواد محقق، علیرضا قزوه، استاد محدثی‌خراسانی، علی داوودی، بیژن ارژن، حبیب‌الله رزمجویی از کارشناسان و اعضای شورای سیاست‌گذاری هستند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار