کشور باید به این نتیجه برسد که هرچه در پژوهش پول بریزد ثروت تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز 8 شهریور در مراسم افتتاح بزرگترین اتاق تمیز کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بدون همکاری دستگاه‌ها معاونت علمی و فناوری نمی‌تواند کاری پیش ببرد گفت: روز اول که عهده دار پست معاونت علمی فناوری شدم کسی ما را تحویل نمی‌گرفت و حتی دنبال انحلال این معاونت بودند برخی این معاونت را محل هدر رفت منابع می‌دانستند.

وی افزود: باید ثابت کنیم که راهی جز پیشرفت علمی و ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های دانش بنیان نداریم.باید توجه داشت امروز دیگر شرکت‌های نفتی و سیمانی شرکت‌های برتر دنیا نیستند بلکه این گوگل و مایکروسافت است که دانش را به ثروت تبدیل کرده و شرکت نخست دنیا به شمار می‌رود.

ستاری افزود: اگر صنایع نیز ساخته شوند نمی‌توان یک آدم تحصیل‌کرده را به جای کارگر سر کار فرستاد. اکنون کشور دارد به این نتیجه می‌رسد که راهی جز تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید گرنت در پژوهش افزایش یابد گفت: کشور باید به این نتیجه برسد که هرچه در پژوهش پول بریزد ثروت تولید می‌شود.

ستاری با انتقاد از وجود آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات کامل و بدون ثمره در کشور تصریح کرد: ما آزمایشگاه‌هایی داریم که اعضای هیات علمی آن حقوق بالا دریافت می‌کند و با دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته هیچ ثمره‌ای برای کشور ندارد که این موضوع باید اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش باید تغییراتی ایجاد کنیم چراکه اکنون مرز میان علوم تغییر کرده است و فناوری همگرا را باید توسعه دهیم.

ستاری با بیان اینکه بیش از 40 درصد بودجه معاونت علمی و فناوری در حوزه علوم پزشکی هزینه می‌شود گفت: باید ثابت کنیم از پژوهش پول درمی‌آید در غیر این صورت ما را جدی نمی‌گیرند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار