زنجان از روز دوشنبه میزبان جشنواره غذای کشورهای عضو اکو و جشنواره آش ایرانی است

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  اززنجان؛ مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره 9 تا 13 شهرویر امسال برگزار می شودگفت : کشورهای آذربایجان ، ترکیه ، پاکستان ، چین ، تاجیکستان و ایران از دیروز وارد زنجان شده است و از فردا کارهای مقدماتی جشنواره غذاهای عضو اکو را آغاز می کنند.

رحمتی افزود : علاوه بر این سفرای 20 کشور برای حضور در جشنواره دعوت شده اند.

وی ادامه داد: جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو در یکی از قدیمی ترین مناطق زنجان و درکنار محوطه کارخانه کبریت زنجان که اکنون تبدیل به موزه شده است برگزار می شود و جشنواره سراسری آش ایرانی و جشنواره صنایع دستی هم در منطقه تفریحی – فرهنگی گاوازنگ ( ائل داغی ) زنجان برگزار می شود.

رحمتی افزود : تاکنون 31 استان در بخش صنایع دستی ، 25 استان هم در زمینه پخت آش اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت : در مجموع 135 غرفه برای صنایع دستی و معرفی استانها و 35 غرفه برای پخت انواع آش ایرانی تعبیه شده است.

رحمتی افزود : قرار است هنرمندان کشورمان امسال بیش از 42 نوع آش را به مراجعان عرضه کنند.

وی اضافه کرد: : پارسال 100 تور گردشگری از سراسر کشور برای بازدید از جشنواره به زنجان آمدند و روزانه نیز 40 هزار نفر در جشنواره آش ایرانی حضور داشتند.

رحمتی افزود : امسال با توجه به اینکه 2 نقطه از شهر زنجان میزبان دو جشنواره همزمان هستیم میزان بازدید هم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: زنجان ، جشنواره ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.