تصویب قانون افزایش حضور زنان در سمت‌های مدیریتی در ژاپن

پارلمان ژاپن قانونی را تصویب کرد که براساس آن، شرکتهای بزرگ این کشور ملزم به استخدام و ارتقای موقعیت شغلی زنان در سمت‌های مدیریت خواهند بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، نمایندگان پارلمان ژاپن روز جمعه قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن، شرکتهای بزرگ این کشور مجبور به استخدام و ارتقای موقعیت شغلی زنان در سمت های مدیریت خواهند بود.

هدف این قانون که از میان 231 نماینده پارلمان تنها با مخالفت یک نفر روبرو شد، ایجاد عدالت بیشتر میان زنان و مردان در ژاپن و مقابله با کمبود نیروی کار در سمت های مدیریتی عنوان شده است. جمعیت ژاپن رو به سالخوردگی است و شمار آن طی سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

این تصمیم پارلمان ژاپن همزمان با برگزاری یک کنفرانس بین المللی توسط «شینزو آبه،» نخست وزیر این کشور با موضوع ارتقای سهم زنان در سمت های مدیریتی بود. از جمله اهداف این کنفرانس، افزایش سهم مشارکت زنان در سمت های مدیریتی به 30 درصد عنوان شده است. آبه پیشتر در وعده های خود اعمال کرده بود شرایط را به گونه ای فراهم خواهد کرد که زنان در اقتصاد ژاپن بدرخشند.

این قانون جدید پارلمان ژاپن طی 10 سال آینده معتبر خواهد بود و تمام شرکت هایی را شامل خواهد شد که شمار کارکنان آنها 300 نفر یا بیشتر است. براساس آمارهای منتشر شده، شرکت های کوچک و متوسط نزدیک به 99 درصد مجموع شرکت‌های ژاپنی را تشکیل می‌دهند و بیش از 70 درصد کارکنان این کشور را در استخدام خود دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار