اسکات واکر: با تروريسم افراطی مقابله می‌کنم

نامزد احتمالی جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد در صورتی که رئیس جمهور آمریکا شود، با «تروریسم اسلامی افراطی» مقابله خواهد کرد.

اسکات واکر: با تروريسم افراطی مقابله می‌کنم به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: «اسکات واکر» نامزد احتمالی جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در سخنرانی خود اعلام می کند در صورتی که رئیس جمهور آمریکا شود، با خشونت با «شر» و «تروریسم اسلامی افراطی» مقابله خواهد کرد.

واکر، که اکنون سمت فرماندار ایالت ویسکانسن را به عهده دارد، روز جمعه درباره مسائل سیاست خارجی در دانشکده نظامی «سیتدل» در ایالت کالیفرنیای جنوبی سخنرانی کرد.

بر اساس متن سخنرانی واکر، وی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را به ضعف گسترده در عملکرد در عرصه جهانی متهم کرده است که از جمله آن می توان به موضوع توافق هسته‌ای با ایران و نحوه تنظیم روابط با کشورهای چین و روسیه اشاره کرد.

در متن این سخنرانی به نقل از واکر آمده است: «من به عنوان رئیس جمهور، این پیام را مخابره خواهم کرد: تعطیلات به پایان رسیده است. رهبری آمریکا باز گشته است و ما در کنار متحدان خود، حتی ذره ای از میدان را به تروریست ها یا هر قدرت دیگری که ایمنی ما را تهدید می کند، واگذار نخواهیم کرد.»

بنا به گفته «واکر»، اعضای داعش، که بخش هایی از کشورهای عراق و سوریه را در اختیار خود گرفته‌اند، بزرگترین چالش شمرده می شوند.

در ادامه متن این سخنرانی به نقل از واکر آمده است: «آمریکا نیروی خیر در جهان است. تروریست های اسلام افراطی، عاملان شر مطلق هستند. بقیه کشورهای دنیا نیز در حال تماشای نحوه مقابله ما با چالش خاورمیانه هستند. اگر نتوانیم بربرهای داعش را شکست دهیم چگونه می توانیم با دشمنان پیچیده خود در شرق اروپا و با رقبای خود در دریای چین جنوبی مقابله کنیم؟»

بر اساس بخش هایی از متن این سخنرانی، واکر به این موضوع اشاره نکرده است که آیا قصد دارد شمار نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه را افزایش دهد یا خیر.

بر اساس متن این سخنرانی، واکر همچنین عقیده دارد «کشور (آمریکا) نمی تواند هزینه های انتخاب یک نامزد ناآزموده را بپردازد.» 

«واکر» به عنوان یک فرماندار، هیچ نقش فعالی در سیاست خارجی آمریکا ایفا نمی کند. وی همچنین مجوزهای امنیتی لازم را برای دریافت اطلاعات مقامات ارشد نظامی یا اطلاعاتی این کشور ندارد. به علاوه، وی هیچ گونه سابقه ای مبنی بر خدمت در ارتش ندارد. از جمله سوابق وی می توان به ریاست هیات‌های تجارت خارجی به عنوان فرماندار اشاره کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار