فیلم «راننده» به کارگردانی سجاد قافله‌باشی زندگی روحانی را به تصویر می‌کشد که برای کسب روزی برای خانواده خود مسافرکشی می‌کند.

سجاد قافله‌باشی کارگردان فیلم «راننده» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به بحث ایده‌های ابتدایی فیلم «راننده» گفت: هدف من از ساخت فیلم «راننده» این بود که تصورات من از کار روحانی در این فیلم کوتاه تغییر پیدا کرد. این فیلم به بررسی نگاه مردم بر اجتماع و فعالیت روحانیون می‌پردازد که کار اصلی‌شان تبلیغ و تدریس علوم دینی است.

قافله‌باشی افزود: در بین مردم جامعه روحانی که کار دستی مانند سیم کشی برق، بنایی و نقاشی انجام می‌دهد از محبوبیت بالایی برخوردار است که در این فیلم عکس این قضیه را اثبات کرده است.

کارگردان فیلم «راننده» با بیان اینکه روحانی باید کار تبلیغ و تدریس خود را تقویت کند، عنوان کرد: من در این فیلم به کار روحانیت علاوه بر تدریس تبلیغ، مسافر کشی با ماشین را به تصویر کشیده‌ام تا به تماشاگران نشان دهم که یک روحانی از کارهای غیر از تبلیغ هیچ ابایی ندارد.

وی اظهار داشت: خانه فیلم داستانی، سازمانی است که کار حمایت از فیلم‌سازان جوان را بر عهده دارد و من از آقای محمدرضا شفا به خاطر کمک‌های فراوانشان تشکر فراوان می کنم.

قافله‌باشی تأکید کرد: این فیلم در جشنواره رویش و عمار حضور یافت و در هر دو جشنواره کاندید شد، ولی متأسفانه جایزه‌ای به آن تعلق نگرفت.

وی بیان کرد: برای من در این فیلم لوکیشن زیاد مهم نبوده، و ولی آن چیزی را که فکرم را مشغول کرد، محیط شب و نوع حرکت خودرو در دل شب بود و کمک بزرگان دین به محرومین در سحرگاه‌ها دلیل استفاده از این فضا شد.

وی در پایان گفت: مخاطبان داستان از همه قشر جامعه بوده و هدف سینما جذب و اثر‌گذاری مردم در سنین مختلف است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار