" جودی فاستر" بازیگر نقش "کلاریس استارلینگ" در فیلم " سکوت بره ها" 50 ساله شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛"آلیشیا کریستین فاستر" معروف به "جودی فاستر"، ۱۹ نوامبر ۱۹۶۲ در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. مادرش "اولاین برندی" آلمانی و پدرش "لوسیوس فیشر فاستر" یک سرهنگ آمریکایی بود که پیش از تولد جودی از همسرش جدا شد. وی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برنده دو جایزه اسکار، سه جایزه بفتا و یک گوی طلایی است.



لازم به ذكر است؛ جودی فاستر بازیگری خود را از سه سالگی آغاز کرد.اولین نقش مهم او در سال ۱۹۷۶  بود که توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود. او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم "متهم" دریافت کرد. وي با درخشش در فیلم "سکوت بره‌ها" در نقش "کلاریس استارلینگ"، یک مامور اف‌بی‌آی که به دنبال افشای راز چند قتل زنجیره‌ای بود، تحسین منتقدین بین‌المللی و دومین جایزه اسکار خود را به عنوان بازیگر نقش اول زن دریافت کرد.



همچنين؛ تنوع نقش‌هایی که او ایفا کرده بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی گرفته تا احساسی و طنز و کودکانه را شامل می‌شود که از میان فیلم‌های او که به موفقیت تجاری دست یافته‌اند؛ می‌توان به "تماس" ۹۹۷"، "اتاق وحشت" ۲۰۰۲، "نقشه پرواز " ۲۰۰۵،" نفوذی" ۲۰۰۶ و "شجاع "۲۰۰۷ اشاره کرد.



شايان ذكر است؛ "جودی فاستر" برنده چندین جایزه معتبر از جشنواره‌های جهانی همچون دو جایزه اسکار سه جایزه بافتا، دو گلدن گلوب، یک جایزه بازیگران انجمن و جایزه انتخاب مردمی می‌باشد.
جودی فاستر به همراه "مت دیمون" در فیلمی باعنوان "بهشت" به کارگردانی نیل بلومپکمپ بازی کرده است. فیلمبرداری این فیلم در ژوئن ۲۰۱۱ آغاز شد. این فیلم در ژانر علمی‌تخیلی می‌باشد.
همچنین، جودی فاستر در حال تدارک ساخت فیلمی به نام "فلوراپلوم" است که "مریل استریپ" و "ایوان مک‌گرگر" در آن بازی می‌کنند. وقایع این فیلم در دهه سی میلادی می‌گذرد و قهرمان آن دختری است که برای زندگی مجبور است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند.

از جمله افتخارات جودي فاستر مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱۹۷۶ جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل زن بهترین تازه وارد برای فیلم "باگسی مالون"
1977جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "راننده تاکسی"
۱۹۷۸ جایزه ساترن بهترین بازیگر زن برای فیلم " دختربچه چه کسی پایین کوچه زندگی می‌کند"
۱۹۸۸ جایزه گوی طلایی بهترین کارایی یک بازیگر زن در سینما - دراما برای فیلم " متهم"
1998جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم "متهم"
1991 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "سکوت بره ها"
1991جایزه بفتا بازیگر نقش اول زن برای فیلم "سکوت بره ها"
1991 جایزه گوی طلایی بهترین کارایی یک بازیگر زن در سینما - دراما برای فیلم "سکوت بره ها"
۱۹۹۵ جایزه انجمن بازیگران نمایشی بهترین بازیگر زن سینما برای فیلم "نل"
۱۹۹۸ جایزه ساترن بهترین بازیگر زن برای فیلم " تماس" /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار