مقامی: تلاش می کنیم لیگ وزنه برداری حرفه ای تر شود

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: قصد داریم در آیین نامه مسابقات لیگ برتر وزنه برداری دهیم تغییراتی ایجاد کنیم.

 حسین مقامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: رقابت های لیگ برتر وزنه برداری کاملا حرفه ای نیست تلاش می کنیم که تغییراتی در آیین نامه آن ایجاد کنیم و مسابقات را به سوی حرفه ای تر شدن کامل سوق دهیم، البته این موضوع زمان می برد این تغییرات می تواند شامل تعیین سقف قرارداد و تخصیص 5 درصد بودجه به هیئت های مبدا می باشد. 
 
مسابقات لیگ برتر 94 از 25 شهریور کلید می خورد 
 
مقامی در این باره گفت: رقابت های لیگ برتر وزنه برداری بزرگسالان از 25 شهریور استارت می خورد و تیم های حاضر در رقابت می پردازند. 
 
در رقابتهای امسال تیم هایی شامل ملی حفاری قهرمان سال گذشته لیگ برتر، مناطق نفت خیز، نیروی زمینی، پدافند هیئت وزنه برداری خراسان رضوی هیئت وزنه برداری کردستان، استان فارس و ذوب آهن اصفهان و یک تیم از مازندران شرکت خواهند داشت. 
 
رقابت‌های زیر گروه لیگ برتر اسفند 94 
 
وی در این خصوص گفت: علاوه بر مسابقات لیگ برتر وزنه برداری در راه جوانان و بزرگسالان یک مسابقه متمرکز زیر گروه این رقابتها را داریم که در3 رده نوجوانان و جوانان و بزرگسالان و در اسفند سال جاری در یکی از  شهرهای کشورمان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. 
 
قرعه کشی مسابقات لیگ برتر بزرگسالان و جوانان 
 
 قرعه کشی  مسابقات لیگ برتر وزنه برداری بزرگسالان و جوانان در سال 94 روز 18 مرداد در محل فدراسیون وزنه برداری صورت گرفت. 
 
در این جلسه علی مرادی رئیس فدراسیون، حسین مقامی دبیر فدراسیون، محسن جلیلی رئیس کمیته مسابقات، رضا عباس پور مدیر روابط عمومی به همراه 7 نماینده تیم های حاضر در این لیگ حضور داشتند. 
 
نمایندگان تیم های نفت خیر جنوب و پارس مهر شیراز برای بزرگسالان و نفت و گاز مسجد سلیمان برای رقابت های جوانان غایب بودند. 
 
هفته نخست در اصفهان فینال در تهران 
 
 براساس این قرعه کشی هفته اول این رقابتها در رده بزرگسالان طی روزهای 25-28 شهریور تیم ذوب آهن در اصفهان هفته دومروزهای 6-9 آبان در مشهد تیم خراسان رضوی هفته سوم روزهای 4-7 آذر اهواز میزبان ملی حفاری خوزستان، هفته چهارم روزهای 2-5 دی اهواز میزبان مناطق نفت خیز  و هفته پنجم 26-23 دی تهران میزبان نیروی زمینی برگزار خواهد شد. 
 
مسابقات جوانان (لیگ برتر) هفته اول 20-23 آبان همدان به میزبانی نیروی هوایی (عقاب) هفته دوم 18-21 آذر مازندران به میزبانی کوثر ساری و هفته سوم 9-12 دی  تهران به میزبانی تیم نیروی زمینی خواهد بود. 
 
سالن اختصاصی در استانها کم داریم 
  
مقامی دبیر فدراسیون در این مورد تاکید کرد: متاسفانه در بحث سالن های اختصاصی در استانها در مضیقه هستیم و با توجه به اینکه وزنه برداری ایران در جایگاه جهانی شان و مقام بالایی دارد  کمبود اینگونه امکانات در خور وزنه برداری کشورمان نیست. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار