هادی عامل‌هاشمی از سبک اجرای اخککندو روند داستانی این اثر گفت.

هادی عامل هاشمی کارگردان نمایش «اخککندو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر بیان کرد: داستان جنی است در یک خانه قدیمی که باعث آزار و اذیت‌های اهالی خانه شده و هر کدام از آنها را وادار به انجام کارهای عجیب و غریب می کند.

وی تصریح کرد: قرار بود نویسنده این اثر نمایشنامه دیگری را بازنویسی کند که به دلیل نبود وقت و فرصت کافی «اخککندو» را که قبلا نوشته شده بود را به من معرفی کرد و باتغییرات انجام شده آن را برای روی صحنه بردن انتخاب کردم.

عامل با بیان اینکه شیوه اجرایی این نمایش (تخت صوفی) است عنوان کرد: برای نشان دارد جن سراغ بازی‌های قدیمی ایرانی که امروزه کمرنگ‌تر شده‌‌اند رفتم، نظیر: (بقال بازی) و (دیگ به سر) که در بازی (دیگ به سر) معمولا یک دیگ را روی سر بازیگر می‌گذارند و روی شکمش نقاشی می‌کشند و او با حرکات ماهیچه‌ای شکمش تصویر را حرکت می‌دهد که باعث خندیدن تماشاگران می‌شود.

وی در رابطه با محدودیت‌های اجرایی گفت: محدودیت‌هایی در اجرای این بازی‌ها وجود دارد که کار را کمی دشوارتر می‌کند.

بطور مثال ما نمی‌توانیم شکم بازیگر را برهنه نشان دهیم، از این رو مجبور به استفاده از اسفنج و ابرها شدیم تا روی شکم بازیگر را بپوشاند و حرکات را به وسیله آنها انجام دهیم.

کارگردان نمایش «اخککندو» با بیان اینکه جشنواره آئین سنتی مهمترین اتفاق این مرز و بوم است، گفت: اگر این جشنواره وجود نداشته باشد ما از تئاتر ملی خودمان دور خواهیم ماند و ما خودمان باید باعث پویایی این نمایش‌ها باشیم و ای کاش دو سالانه نبود و هر سال برگزار می‌شد.

وی در این راستا افزود: خیلی‌ها اعتقاد دارند که نمی‌شود با اجراهای رو حوضی و تلفیق آن با نمایش‌های امروزی به نتیجه مطلوبی رسید اما جشنواره آئین سنتی فرصتی را ایجاد کرده تا بتوانیم خلاف این موضوع را ثابت کنیم.

عامل در خصوص  موسیقی نمایش بیان گرد: نمایش تلفیقی از همه موسیقی‌ها است که معمولا از سازهای سنتی و ترکیب‌بندی آن استفاده شده و به جذاب تر شدن اثر بسیار کمک کرده است.

گفتنی است؛ نمایش «اخککندو» به کارگردانی هادی عامل هاشمی و نویسندگی محمد مساوات از برگزیده‌های جشنواره آئین سنتی است.

از عوامل این اثر می‌توان به‌:

بازیگران: هدایت هاشمی، حمید رحیمی، میثم یوسفی، ملودی آرام‌نیا، مریم سالمی، امید اوره‌ای، میلاد آریانفر، هدی اساسی و مائده تقوی، طراح لباس :فیروزه قاسم‌پور، موسیقی:آرش عزیزی و هادی عامل، عکاس: امید خدامی اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار