بررسی عملکرد مناطق با محوریت درآمدزایی در حوزه شهرسازی با هدف شناخت مسائل و ارائه راهکارهای قانونی در راستای حل مشکلات در این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به حساسیت موضوع درآمدزایی در روند توسعه و پیشرفت شهر و به تبع آن در ارتقاء سطح کیفی زندگی تهرانی ها اظهارکرد: این جلسات بنابر تاکید شهردار تهران؛ در راستای مصوبات ستاد عالی درآمد برنامه ریزی و اجرایی شده  است.

وی افزود: ستاد عالی درآمد سیاست گذاری و برنامه ریزی رویکردهای کلی در حوزه درآمد زایی را مشخص می کند و مباحث جزئی و تفصیلی آن در خلال برگزاری این جلسات با گردش و تبادل نظر بین حوزه های ستادی و مناطق طرح ریزی و اجرایی و برسی می شود.

پشمچی زاده عنوان کرد: موضوع بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کارشناسی بین ادارات کل تخصصی حوزه معاونت شهرسازی و معماری با مناطق 22 گانه بمنظور بررسی نهایی و دست یابی به راهکارهای اجرایی که نتایج اثربخشی است را در پی خواهد داشت.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: در این جلسات که با حضور مدیران ارشد معاونت امور هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق، سازمان املاک و مستغلات، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، ادارات کل حقوقی، مالی و اموال، تشخیص و وصول درآمد این امکان میسر شده است تا موضوعات شهر سازی و معماری با رویکرد درآمد زایی در مناطق به بهترین شکل مورد بررسی و منتج به نتایج مطلوب شود.

وی تاکید کرد: با توجه به موارد مطرح شده در ستاد عالی در آمد و تاکیدات شریفی قائم مقام شهردار تهران برگزاری این جلسات با جدیت تمام در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و در این راستا نتایج حاصل از آن در ستاد عالی درآمد به استحضار شهردار تهران و سایر اعضاء خواهد رسید.

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران تصریح کرد: مشکلات و مسائل مرتبط با املاک قابل واگذاری و بارگذاری، موارد مربوط به آراء کمیسیون ماده 100 و ماده 5، موارد حقوقی و اجرای احکام، ممیزی ها، تثبیت کاربری ها، نحوه سرمایه گذاری ها در پروژه های مشارکتی و چگونگی وصول مطالبات معوقه شهرداری از جمله مواردی بود که در خلال این جلسات از سوی مناطق مطرح  و مورد بررسی حاضران قرار گرفت.

وی در پایان گفت: ارزنده ترین اندوخته و سرمایه  شهرداری تهران همانا کسب اعتماد، همکاری و مشارکت شهروندان است که دست یابی و حفظ این سرمایه اجتماعی و معنوی در گرو ارائه خالصانه و متعهدانه خدمات در تمامی مجموعه های شهرداری است و انتظار می رود استمرار در افزایش سطوح نقش پذیری مناطق، نوآوری و خلاقیت در طرح ها و برنامه ها، تعهد و تخصص در حوزه منابع انسانی، شناخت منابع و فرصت ها و استفاده بهینه از آن راهگشای و حلال مشکلات باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.