یکی از خصوصیات آدم‌های موفق متقاعد کردن دیگران است که تکنیکی است که باید در فرد نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به اعتقاد روانشناسان، افراد موفق افرادی هستند که خودشان هستند و هرگز تمایلی برای آزاد نبودن و وارسته بودن ندارند. افراد ناموفق، افرادی هستند که فکر خویشتن خود هستند و شادی، درستکاری و صداقت را در زندگی خود نپذیرفته‌اند. به طور تقریبی موفقیت هر کسی در زندگی شخصی‌اش به چگونگی تأثیرگذاری او بر دیگران و متقاعد کردن آنان وابسته است. متقاعد کردن یک روش اساسی برای پیشبرد چیزی است که خواهان آن هستیم.

در این گزارش قصد داریم شما را با راهکارهایی برای موفقیت و ایجاد تفاهم در دیگران آشنا کنیم.

 احساس ضعف و یا کاستی‌های بشر
فدایی متخصص روان‌پزشکی با اشاره به راهکارهای موفقیت می‌گوید: آنچه واقعیت دارد این است که همه ما انسان‌ها دارای ضعف‌هایی هستیم و به همین دلیل به راحتی نمی‌توانیم آنچه را که دوست داریم به دست آوریم.به طور معمول هر فردی نمی‌تواند بیش از یک یا دو کار را انجام دهد و در آن‌ها مهارت و موفقیت پیدا کند. احساس هر فردی برای دستیابی به هدفش بسیار مهم است، بنابراین با کمی تغییر و نگاهی دیگر به آن مسئله، راه رسیدن به هدف‌ها را برای خود راحت‌تر می‌کند و به اهداف منطقی خود می‌رسد.

نداشتن اطلاعات کافی نیز می‌تواند یک عامل موثر برای موفقیت پایین باشد. اگر می‌خواهید خود را برای اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید سرزنش کنید، باید بدانید که سرزنش کردن یک عمل نادرست و غلط است. آنچه اهمیت دارد این است که هرگز برای بد انجام دادن کاری که هیچ گاه بهتر انجام دادنش را یاد نگرفته‌اید، بی‌ارزش تصور کردن خودتان معنایی ندارد و قابل تصور نیست. آشفتگی خاطر و وضعیت زندگی خیلی از مواقع مانع موفقیت می‌شود.

وقتی که افراد از خودشان متنفر می‌شوند، خطای بیشتری را انجام می‌دهند، چون نسبت به خود احساس بدی دارند ولی می‌خواهند ارزش خود را بیشتر کنند، بنابراین اعمال غلط دیگری مرتکب می‌شوند.

 دیگران را متقاعد کنید
وی در ادامه گفت: متقاعد کردن دیگران همواره نیازمند برقراری ارتباط و ایجاد تفاهم است. در متقاعدسازی دیگران، آنچه اهمیت دارد، این است که بتوانید در نخستین لحظات نظر مثبت طرف مقابل را جلب کنید. اول خودتان در مورد خواسته‌تان متقاعد شوید، بعد به متقاعد کردن دیگران بپردازید. در این صورت نمی‌توانید دیگران را به قبول امری وادار کنید که به آن اعتقادی ندارید. قبل از این که برای متقاعد کردن دیگران قدم بردارید، با خودتان خلوت کنید و اطمینان پیدا کنید که هر امری که می‌گویید را قبول دارید یا خیر؟

برای پذیرفته شدن از سوی دیگران در ابتدا باید بین شما تفاهمی ایجاد شود تا اعتماد طرف مقابل جلب شده و وارد مرحله متقاعدسازی شوید. یک دستورالعمل مشخص داشته باشید، الگوهای روانی و رفتاری انسان‌ها نقش مهمی در موفقیت شما در متقاعد کردن دیگران دارد. اغلب انسان‌ها نمی‌دانند چه چیزی می‌خواهند اما می‌دانند که چه چیزی نمی‌خواهند. این وظیفه شماست که کمک کنید تا دیگری نیازهایش را بشناسد و برای وی مشخص کنید پیشنهادتان چگونه به حل مشکل او کمک می‌کند.

تا می‌توانید اعتماد رفتارتان را در زمینه‌های مختلف مثل اعتماد فرهنگی و اعتماد دوستی افزایش دهید و برای این کار باید اصول انضباط رفتاری را رعایت کنید. کارهایتان را به تأخیر نیندازید و سعی کنید به نتایج بلندمدت و دیرپا نسبت به منافع کوتاه مدت توجه بیشتری داشته باشید.

 استمرار کارها را پیشه کنید
گفتنی است که انجام و استمرار کارها برای مدت طولانی جزو تکنیک‌های اساسی به سوی موفقیت است. سعی کنید برای تأثیرگذاری بر دیگران و دریافت بازخورد مطلوب، دستورالعمل مشخصی داشته باشید. باید دیگران را قدم به قدم به سمت دری که می‌خواهید باز شود، هدایت کنید و از آن‌ها بخواهید که این در را بگشایند. گام‌های کوچک و استوار امروز، پایه‌گذار فردای روشن است. کامل بودن هر کار بستگی به اندازه هر کار دارد.

معمولاً کارهای کوچک در زمان‌های کم، به راحتی به انجام می‌رسند و کارهای بزرگ هم در زمان‌های طولانی انجام می‌شوند. توصیه می‌شود کارها را به اندازه اهمیت آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید زیرا تدریجی حرکت کردن به سوی هدف،‌ باعث کاهش تدریجی استرس، پریشانی و اضطراب می‌شود و این کاهش استرس، موفقیت در کارها را در پی دارد.

فدایی معتقد است: برای این که حرف خودتان را به کرسی بنشانید و دیگران را به متمایل به انجام خواسته خود کنید. بهتر است که تأثیرگذار باشید. مهم‌ترین ابزار تأثیرگذاری در کلمه "سادگی" خلاصه می‌شود. وقتی تلاش می‌کنید تا دیگران را القا کنید که خودشان را با شما همسو کنند. صریح و منظم باشید اگر ایده‌هایتان پر از موضوعات مختلف باشد بدون شک، حمایت دیگران را از دست می‌دهید، پس توصیه می‌شود که صریح، ساده و روراست باشید.

اگر شما یک فرد دوست‌داشتنی باشید، این دوست داشتنی بودن شما می‌تواند یک عامل موثر برای تأثیرگذار بودن‌تان باشد. وقتی با دیگران مخالفت می‌کنید نتیجه‌ای این اختلاف این است که دیگران شما را نامهربان و احتمالاً نفرت‌انگیز تلقی می‌کنند و نکته مهم این است که برای برنده شدن لازم نیست باهوشترین باشید بلکه باید فقط کار درست را انجام دهید.


گزارش از سوشیانت فرهادی

انتهای پیام/


برچسب ها: موفقیت ، روانشناسان ، ایده ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۴۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
تشکر خانم قاسمی
آخرین اخبار