عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دلسوزی و مراعات برای کسانی که به زن و مرد، پیر و جوان و کودک رحم نمی‌کنند و جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند، جایز نیست.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص نحوه برخورد قاطع با مجرمان اظهار کرد: نحوه برخورد با مجرمان به خصوص سارقان طلا فروشی‌ها و بانک‌ها که با ایجاد رعب و وحشت و استفاده از سلاح سرد و گرم نظم و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، باید مطابق با موازین شرعی حکم محاربه و مجازات آن‌ها اعدام باشد.

وی با اشاره به برخورد با سارقانی که با رعب و وحشت با تیر اندازی به خواسته خود می‌رسند، گفت: در پیشگیری کاهش جرائم رسیدگی منصفانه و قاطعانه دستگاه قضایی در برخورد با جرایم باید خشن باشد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به برقراری امنیت اجتماعی در سطح شهر تاکید کرد: مهم این است که وضعیت اقتصادی کشور از جهت وجود کار، رفاه اجتماعی، پر شدن اوقات فراغت برای جوان باید در سطح متوسط و قابل قبول وجود داشته باشد که خود در کاهش جرایم نقش موثری دارد.

سعیدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در برخورد قاطعانه و سخت با اشرارگفت: روش دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن و کسانی که چندین بار دست به شرارت زدند و جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، باید روشی قاطعانه و مستمر باشد.

وی با اشاره به سرقت اخیر از طلا فروشی در محله خانی آباد نو و دستگیری آن‌ها کمتر از یک هفته تاکید کرد: دستگیری سارقان و بازسازی صحنه سرقت از طلا فروشی و آوردن آن‌ها در انظار عمومی خود یکی از مواردی است که شاید بقیه آزاد و کسانی که افکار پلیدی در ذهن دارند حساب کار دستشان بیاید.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مورد برخورد که با جرایم در جامعه وجود دارد افزود: برخورد نیروی انتظامی باید قاطعانه و با حضوری امنیتی موجب اطمینان خاطر مردم بشوند و دستگاه قضایی که باید برخورد مستمر و قاطع با جرایم خشن مانند سرقت، زورگیری، تجاوز به عنف و آدم ربایی داشته باشد.

سعیدی ادامه داد: برخورد دستگاه قضایی باید عادلانه باشد تا همه حتی کسانی که مرتکب جرم می‌شوند در پیشگاه عدالت احساس امنیت کنند و بدانند اگر مرتکب جرمی می‌شوند با آن‌ها برخورد قاطعانه اما با عدالت خواهد داشت.

وی در پایان گفت: مجازات‌ها هم باید متناسب با جرم باشد، اینکه به دلیل رسانه‌ای شدن یک جرم حکم اعدام برای آن صادر شود ولی همان جرم توسط شخص دیگری به دلیل رسانه‌ای نشدن چند سال حبس به او داده شود درست نیست مردم باید نسبت به اینکه مورد برخورد تبهکاران قرار نمی‌گیرند احساس اطمینان خاطر و امنیت و آرامش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار