مربی کانو کانادایی قایقرانی گفت: از 100 کشوری که برای کسب سهمیه حضور داشتند تنها شش کشور کسب سهمیه کردند و ما با رقبای خود 20 سال فاصله تجربی داریم.

الیاس اقلیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقات کسب سهمیه رشته کانو که در میلان برگزار شد، بیان کرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تیم ملی ایران در این مسابقات تقریبا خوب بود.

وی افزود: در ماده‌های 20 متر و هزار متر کانو شرکت کردیم و در مورد عادل مجللی امید کسب سهمیه داشتیم اما با توجه به اینکه 100 کشور در مسابقات حضور داشتند و از بین آنها فقط 6 نفر می‌توانستند کسب سهمیه کنند و ما با قدرهای دنیا 20 سال فاصله تجربی داریم در نهایت موفقیت سهمیه حاصل نشد اما مجللی خوب بود.

**تیم برای رفع هیجانات احتیاج به یک روانشناس دارد

اقلیمی در ادامه اظهار داشت: باید در کنار تیم یک دکتر روانشناس هم قرار بگیرد تا ورزشکاران را از لحاظ روحی و روانی در شرایط سخت و اوج هیجانات آرام کند.

وی تصریح کرد: البته تیم آلمان که یکی از ابرقدرت‌های جهان در رشته آب‌های آرام است نتوانست سهمیه بگیرد چون شرایط سخت بود اما کشورهای اسلواکی نفر اول و مجارستان جایگاه دوم را در فینال A کسب کرد.

مربی تیم ملی کانو در خصوص تعداد اندک ورزشکاران تیم ملی بیان کرد: کشورهای دیگر از جمله چین ورزشکاران بیشتری برای حضور در مسابقات دارند و هر چهار قایقشان هم در مسابقات قادر هستند ما را بگیرند اما اگر ما ورزشکار برای مسابقات بیاوریم یا مشکل تعادل دارد یا زیرزانویی و پارو ندارند و بارش هم به دوش مسئولان است و من مربی هم انتظاراتی دارم که نمی‌توانم انجام دهد.

اقلیمی خاطرنشان کرد: ناصری هم در مسابقات به نتایج خوبی دست یافت و در فینال فوق‌العاده بود 90 درصد طول مسیر را عالی کار کرد اما حریف سرسختی از ازبکستان داشت.

وی در ادامه یادآور شد: البته ما انتظاری برای گرفت سهمیه نداشتیم زیرا ایران در مسابقات آسیایی سهمیه کسب کرده است و با فاصله تجربی که نسبت به تیم‌های دیگر داریم انتظار سختی بود.

**آماده حضور در مسابقات آسیایی خواهیم شد

وی در خصوص مسابقات آسیایی اظهار کرد: در مسابقات آسیایی12 آبان ماه شرکت خواهیم کرد و امیدوارم که دست پر از اندونزی بازگردم زیرا هنوز در ماده‌های هزار متر و 200 متر تک نفره شانس داریم که جزو سه نفر اول باشیم اما در دو نفره با حضور رقبای قوی مانند چین و قزاقستان و ازبکستان نفر چهار خواهیم شد، زیرا این رقبا تایم‌های خوبی دارند.

اقلیمی در خصوص عادل مجللی تأکید کرد: در مورد ماندن عادل نمی توانم صحبتی کنم زیرا سیاست‌های فدراسیون مشخص می‌کند که در ایران زیر نظر من بماند یا به لهستان برود و با مربی مارک پلوخ ادامه دهد در هر صورت امیدوارم که دست به دست هم بتوانیم مدال مسابقات آسیایی را از آن خود کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقلیمی ، قایقرانی ، سهمیه ، کانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار