حرکت هدف مدارانه و قانون‌مند در همه‌ی جهات به خصوص در حوزه علمی پزشکی در نهایت باعث ارتقا سلامت در سطح جامعه می‌گردد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی در مراسم لقمان حکیم 2 گفت: ما باید بحث نوآوری را جدی بگیریم تا بتوانیم در جهت توسعه‌ی آموزشی قدم برداریم. همچنین توسعه آمایش سرزمین نیز در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد و هدف ما شناسایی ظرفیت‌ها و ناشناخته‌های علمی در این جشنواره است.

وی افزود: دانشگاه آزاد بین فناوری و آموزش و پژوهش ارتباط برقرار کرده و ما برای آن پایش روشنی تهیه کرده‌ایم و در حال حاضر 33 درصد تولیدات علمی در عرصه بین‌المللی را در دانشگاه آزاد داشتیم و ما مرکز علمی تحقیقات و راهبردی را در آموزش پزشکی کشور تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم نقش مرجعیت علمی را ایفا کنیم.

 حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم
دکتر لاریجانی گفت: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم باید نوآور باشد و این ما هستیم که باید آموزش خود را بازبینی کنیم و متناسب با موضوعات روز، آموزشی خود را توسعه دهیم که هدف ما از آموزش پزشکی ارتقا سلامت مردم است.

وی در پایان گفت: ما برای اولین بار توانستیم دانشگاه‌ها را طبقه بندی کنیم و در یک جهت درست قرار بگیریم تا بتوانیم هدف مدارانه حرکت کنیم و در جهت توسعه میان رشته‌ای‌ها تلاش کنیم و انبوه‌سازی آموزش عالی در سطح جهانی باعث افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی شده است.

تدوین سند آمایشی سرزمین از جمله اهداف دانشگاه آزاد
دکتر استاد رئیس مرکز توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در مراسم و طرح لقمان حکیم در خصوص وضعیت جدید امسال دانشگاه آزاد  گفت: وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 به گونه‌ای است که از نظر ارائه تعداد مقاله رتبه 357 را به خود اختصاص داد و در نمایه اسکوپوس رتبه اول کشوری را دارد و دانشگاه آزاد در چند سال اخیر رتبه خوبی را به خود اختصاص  داده است و متوسط ارجاعات در   در دانشگاه آزاد 6.2 به ازای هر مقاله است و 6.9 جزو 10 درصد مقالات بر استناد کشور است و نزدیک به 28.6 درصد مقالات  دانشگاه آزاد متعلق به گروه پزشکی است و 14.5 درصد مقالات دانشگاه آزاد حاصل همکاری بین‌المللی است.

وی افزود: از جمله اهداف جدید دانشگاه آزاد در سال جاری تدوین برنامه استراتژیک مرکز توسعه پژوهشی، فناوری و نوآوری، همکاری در تدوین سند آمایش سرزمین پژوهش در حوزه علوم پزشکی، برگزاری اولین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و تاسیس 49 مرکز تحقیقاتی است.

استاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد در راه‌اندازی مرکز توسعه پژوهش‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در ساها و تهیه تعرفه خدمات پزشکی، ابلاغ ساختار یک پارچه طراحی وب سایت مراکز تحقیقاتی، در واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، توامندسازی اعضای هیات علمی و شورای مرکزی انتشارات در حوزه‌های علوم پزشکی قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی در پایان گفت: در سال 94 کتاب برتر، مراکز تحقیقاتی نمونه در محور پژوهش اضافه شد و در گروه‌های آموزشی نیز تلاش‌هایی  صورت گرفته و هدف ما تنها توسعه فضای آموزشی، پژوهشی و ارتقا سلامت است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.