خشکسالی علت اصلی كاهش محصول 40 هزار هكتاری كشت شلتوک در استان خوزستان شد.

به گزارش گروه باشگاه‌های خبرنگاران جوان از اهواز؛ معاون بهبود توليدات گياهي سازمان  جهاد کشاورزی گفت : سطح زير كشت شلتوك در استان 40 هزار هكتار مي باشد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه در سال زراعي گذشته به دليل خشكسالي شديد و كاهش شديد آورد رودخانه ها 40 هزار هكتار كاهش يافته است.

محمد قاسمي نژاد ميانگين برداشت شلتوك را در هر هكتار 3/4 تا 5/4 تن ذكر نمود و گفت : ميانگين برنج استحصالي در هر هكتار 3 تن مي باشد .

وي افزود: عمده کشت شلتوک و بيشترين سطح زير كشت در شهرستان هاي شوشتر ،شوش و اهواز مي باشد.

این مقام مسئول پيش بيني کرد : سطح برداشت شلتوك 185 هزار تن و برنج استحصالي 124 هزار تن باشد.

قاسمي نژاد بیان داشت : به علت ممنوعيت كشت توسط سازمان آب و برق خوزستان در حوزه كرخه ، مارون و هنديجان كه شامل شهرستان هاي هويزه ،دشت آزادگان ،حميديه ،هنديجان،ماهشهر ،شادگان ،رامهرمز ،رامشير ،اميديه و بخشي از شوش ،بهبهان و باغملك مي باشد سطح كشت بشدت كاهش يافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان  يادآور شد:با توجه به شيوه كشت در صورت خزانه گيري از بيست و پنجم ارديبهشت خزانه گيري شروع و پس از 25 تا 30 روز در مرحله 4 تا 5 برگي كار انتقال به زمين اصلي انجام مي گيرد و در صورتي كه كشت به صورت مستقيم انجام شود تهيه زمين در ابتداي خرداد ماه شروع و از پانزدهم خرداد به بعد كشت به صورت بذر جوانه دار شده انجام مي گيرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.