قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در گرو شرکت‌های ارزیاب حرفه‌ای است.

سید محمد صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس مصوباتی که در کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد باید از فرآیند اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در خصوص شرکتهای توانمند و حرفه‌ای که فعالیت‌های ارزیابی را انجام می‌دهند، استفاده نمود. 

وی در ادامه افزود: نمی‌توان با اتکا به چند کارمند معدود دولتی، برنامه‌های گسترده ملی را اجرایی نمود و حتما باید بخش خصوصی به کمک دولت بیاید و وظیفه نظارت بر آن‌ها و جلوگیری از تخلفات بر عهده دولت است. 

صاحبکار خراسانی تصریح کرد: با اشاره به مشکلاتی که در نظام فناوری و نوآوری کشور شکل می‌گیرد دولت باید به نحو مناسبی از این بدنه در فرآیند اجری برنامه‌های خود استفاده کند. 

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان گفت: با توجه به تجربیات قبلی کشور و حجم بسیار بالای فعالیت‌ها در فرآیند اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان مصوب نموده است که شرکت‌های خصوصی ارزیاب در فرآیند اجرای این قانون ورود کنند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان دبیرخانه کارگروه برنامه‌ ویژه‌ای را برای شناسایی و آموزش توانمند سازی آنها اجرا می‌کند. 

وی با اشاره به فعالیت پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور تاکید کرد: از پارک‌های علم و فناوری سایر کشورها خواسته‌ایم با توجه به شناختی که از وضعیت استان دارند یکی از شرکت‌های توانمند را در زمینه ارزیابی به کارگروه معرفی کنند تا در دوره آموزشی و توانمند سازی حضور یابند.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.