دقایقی پیش با برگزاری دیدار پایانی،اولین دوره هندبال بین المللی جام ریاست جمهوری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش با برگزاری دیدار پایانی،اولین دوره هندبال بین المللی جام ریاست جمهوری به پایان رسید.

نخستین دوره مسابقات هندبال نوجوانان جام نهاد ریاست جمهوری با قهرمانی تیم کره جنوبی به پایان رسید. کره ای‌ها در دیدار فینال با نتیجه 33 بر32 مقابل لهستان پیروز شدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

پیش از این نیز تیم ثامن الحجج سبزوار از ایران با پیروزی مقابل قطر در ضربات پنالتی به عنوان سوم دست یافته بود.

این مسابقات با حضور 86 تیم داخلی و شش تیم خارجی و با شرکت حدود 2 هزار ورزشکار با برگزاری 272 بازی برگزار شد. مسئولان فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری این رقابت ها را توسعه هندبال در کشور و کشف استعداد در رده سنی پایه عنوان کرده بودند.


جیم سونگ جین سرمربی تیم هندبال کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران : بازی سخت و پا یا پایی داشتیم. در نیمه اول 15بر 18 عقب بودیم و در نیمه دوم با وجود تماشاگران هیجان خیلی بالا بود.

وی در رابطه با تیم حریف افزود: تیم لهستان از نظر قد و وزن برتر از تیم ما بود، اما با تمرکز روی سرعت و انسجام ذهنی بازیکنان توانستیم تیم حریف را شکست دهیم.

سرمربی کره در ادامه تصریح کرد: بازی امروز بسیار پرهیجان بود. از لحاظ روحی روی بازیکنانم تمرکز داشته و با روحیه ای بالا به مصاف حریف رفتیم و تا لحظه های پایانی بازی این موضوع را حفظ کردیم.لهسنان نیز بازی دیدنی از خود به نمایش گذاشت و به اعتقاد من دو تیم خوب ظاهر شدند وکسب مقام اولی یا دومی مطرح نبود.

وی در پایان از میزبانی و مراسم پرشکوه افتتاحیه تشکر و قدردانی کرد.


شایان ذکر است مراسم فینال مسابقات جام نهاد ریاست جمهوری بین دو تیم لهستان و کره جنوبی با نتیجه 31 بر 32 با قهرمانی تیم کره به میزبانی مشهد به پایان رسید.


فرامرز می آبادی دبیر فدراسیون هندبال پس از پایان مراسم اختتامیه تورنمنت جام نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات با برنامه ریزی دقیق ، امکانات حساب شده و تماشایی برگزار شد.

این مراسم با حضور استاندار ،مقامات و مسئولان ورزش خراسان رضوی توسط اصغر سهمی دبیر کل اجرایی مسابقات جام نهاد ریاست جمهوری با اهدا جوایز ، کاپ و مدالهای تیم ها برگزار شد.

وی در رابطه با بازیهای امشب گفت: هر 2 بازی بسیا جذاب و دیدنی بود. بازی فینال بسیار سرعتی ، تکنیکی و حرفه ای بود.عملکرد دو تیم لهستان و کره جنوبی ، داوران و مربیان قابل تحسین است. بازی این دو تیم در شرایط ایده آل و مطلوبی برگزار شد. همچنین بازی دو تیم ثامن و قطر نیز بسیار پا یا پای و نزدیک برگزار شد و در وقت اضافه و پنالتی نتیجه 20 بر 21 با اختلاف یک امتیاز به پایان رسید.

انتها پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار