عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: برخی خودروسازان با انحصار بازار خودرو به دنبال فروش محصولات گران قیمتشان هستند.

"موید حسینی صدر" در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کاهش رغبت مردم به خرید خودرو داخلی گفت: این شرایط قابل پیش بینی بود چرا که کیفیت پایین و افزایش مکرر قیمت خودروهای داخلی، باعث کاهش تقاضای مردم شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مدتی است در برخی زمینه‌ها چون مسکن، سکه و حتی دلار شاهد کاهش قیمت هستیم، اظهار داشت: همین مسئله باعث شده که متقاضیان خودرو نیز انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.

وی افزود: با وجود مطالبات مکرر مردم مبنی بر کاهش قیمت خودرو، نه تنها از تقلیل قیمت‌ خبری نبوده بلکه در برهه‌های زمانی مختلف شاهد افزایش قیمت نیز بوده‌ ایم.

حسینی صدر تاکید کرد: مردم به خوبی آگاهند که خرید کالاهای داخلی به نفع کشور و برای حمایت از اشتغال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اظهارنظرها و موضع گیری‌های خودروسازان منجر به ایجاد واکنش منفی مردم نسبت به این قشر شده اظهار داشت: بسیاری از مردم معتقدند که خودروسازان در جهت رضایت مشتری قدم برنمی‌دارند و از موضع قدرت سخن می‌گویند.

وی افزود: در واقع این دسته از خودروسازان تصور می‌کنند که با انحصار بازار، مردم را مجبور به خرید محصولات گران خود می‌کنند.

نماینده خوی با بیان اینکه برخی از خودروسازان به دلیل ازدیاد هزینه‌های تولید با افزایش قیمت خودرو به مردم فشار می‌آورند، تصریح کرد: نباید افزایش هزینه‌های تولید و ضعف خودروسازی داخلی از جیب مردم پرداخت شود.

وی اذعان داشت: خودرو سازان باید با  آسیب شناسی علت افزایش هزینه‌های تولید را کشف کنند چرا که  افزایش قیمت خودرو به بهانه ازیاد هزینه‌های تولید و انحصار در تولید و عرضه خودرو، ظلم به مردم است.

حسینی صدر با بیان اینکه کاهش رغبت مردم به خرید خودروی داخلی منجر به انباشت محصولات و آسیب به این صنعت می‌شود، خاطر نشان کرد: با ایجاد تفاهم ملی می‌توان جلوی این بحران را گرفت به این معنا که خودروسازان با کاهش قیمت‌ تولیداتشان و دولت نیز با اعطای وام کم بهره، مردم را باری دیگر به خرید خودروی داخلی ترغیب کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
احسنت به شما دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
حامی
۱۲:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
جناب آقای دکتر صدر همکار محترم
با سلام
میتونم از شما و همچنین تولید کنندگان محترم بپرسم چطور میشه که این آهن قراضه های تولیدی که وزنشون بسیار کمتر از اتومبیلهای خارجی است قیمتشون چند برابره. اجازه بدین خودروسازهای خارجی با کارگران ایرانی بیان در ایران تولید بکنند بعد ببینیم کسی ماشین این یکی دو سه تولید کننده داخلی رو می خرن یا نه در نهایت تو جاده ها کشته کم میشه و خانواده ها به خاک سیاه نمیشینند. لااقل به فکر جیب مردم نیستن به فکر جان مردم باشیم.
و من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
خودرو صفر نخرید
۱۲:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
انشالله بعد از پیروزی در این کمپین وکاهش قیمت سراغ کیفیت خودرو خواهیم رفت واگه کیفیت خودرو بالا نبردن دوباره کمپین خودرو بی کیفیت نخرید راه خواهیم انداخت.
از همینجا به شرکتهاب لبنیاتی وبانکها هم هشدار میدیم حواستون و جمع کنید شماها هم تو صف هستید از ما گفتن واز شما نشنیدن کمپین راه انداختیم اونموقع از سلامت مردم و اقتصاد ملی صحبت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
آفرین به غیرت و اراده آقای حسینی صدر .

حالا یک مردی از کمسیون صنایع و معادن هست که واقعیات را گفته اما کو گوش شنوا.
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۰۱:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
جناب مهندس و نماینده محترم
کار از این حرفا گذشته تا قیمت ماشین به قیمت سال 89 نرسه ما نمیخریم مطمعن باش
آخرین اخبار