رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: احیای صفت کرامت یکی از عوامل مبارزه با فقر است.

به گزارش گروه باشگاه‌های خبرنگاران جوان  از قم؛ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن در قم با اشاره به دهه کرامت وجود ارزشمند امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران و مراجعات مکرر مردم خدمت این بزرگواران را بسیار ارزشمند دانست و گفت : مردم این خواهر و برادر را اهل کرامت می دانند به همین دلیل فاصله بین ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را دهه کرامت نامیده‌اند. 

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم گفت: بزرگداشت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تنها به معنای بزرگداشت آنها نیست بلکه به معنای ترویج سیره کرامت در جامعه است که سبب برطرف شدن مشکلات اجتماعی می شود .

وی با بیان اینکه این دهه سبب می‌شود تا مردم به پیشگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیشتر مراجعه داشته باشند و ویژگی‌های این بزرگواران را شناسایی کرده و سعی کنند خودشان را به کرامت متصل کنند که یکی از خصوصیات کرامت دستگیری از فقرا و نیازمندان است و به این وسیله کسانی که توانایی مالی دارند، مشکل نیازمندان را برطرف می‌کنند. 

همچنین با بیان خصوصیات حضرت معصومه (س) گفت : این بانوی بزرگوار در دامان پدر بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر(ع) پرورش یافتند و حداقل 17 سال در کنار برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) بودند و این آثار تربیتی این دو امام بزرگوار است که روی حضرت معصومه(س) متبلور شده و ایشان را به عنوان انسان فرهیخته، عابد و معصوم به جامعه معرفی می‌کند. 

حضرت معصومه (س) به علت دوری از گناه و انجام واجبات و فرایض الهی معصوم بودند و مورد مراجعه بسیاری از مردم درباره مسائل شرعی بودند و احکام را از ایشان سوال می‌کردند و حضرت معصومه(س) به درستی پاسخ تمام سوالات را می‌دادند که این جایگاه اجتماعی ایشان در نزد مردم آن زمان بوده است. 


انتهای متن/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.