حیدر خوش نیت افزود:برای رفع مشکلات این منطقه پیشنهاد می شود تمامی سازمان ها و ارگان هایِ درگیربا ایده گرفتن از آموزش و پرورش وبا در نظر گرفتن نیازهای آموزشی به فعالیت هایِ اجرایی بپردازند.
مدیر اداره منطقه تبادکان تصریح کرد: 65 درصد دانش آموزان را حاشیه نشینان مشهد و 35 درصد آنان را دانش آموزان روستاهایِ اطراف تشکیل می دهند.
وی فاصله دورترین آموزشگاه این منطقه تا مشهد را 120 کیلومتر دانست.
خوش نیت در ادامه گفت : ما برای این که دانش آموزی برای کمبود کلاس و مدرسه از تحصیل باز نماند در روستاهایِ نزدیک بهم یک مدرسه دایرکرده و سرویس رایگان در اختیار آنان قرار داده ایم.
وی با پیشنهاد تشکیل اداره کل آموزش و پرورش مستقل حاشیه شهرمشهد افزود: وجود روستا در نزدیکی این ناحیه ، حاشیه نشینی و در نتیجه جمعیت زیاد این منطقه، نیاز به تخصیص بودجه و برنامه ریزی های زیربنایی بیش تررا دارد .
مدیر اداره منطقه تبادکان گفت : اکثر مشکلات مناطق حاشیه نشین مشابهند و برای تحقق عدالت ترجیحی، بهتر است مشکلات و پیشنهادات یک جا بررسی شود و به تناسب جمعیت، سرانه اختصاص گیرد.
خوش نیت اشاره کرد: این منطقه آموزشی، فاقدهنرستان با کارگاه های عملی ، کتابخانه مرکزی و استخر است که با وجود این کمبود ها مقامهایی در مسابقات جامع علمی کاربردی کشور و جشنواره خوارزمی ، مسابقات قرآنی و ... کسب کرده که نشان از استعداد های خفته در این منطقه را می دهد.
مدیر بزرگترین منطقه آموزش
و پرورش در زمینه نهضت سواد آموزی گفت: در این منطقه بیشترین امار بیسوادی اولیا
را داشتیم که با همکاری کارشناسان سواد آموزی یک هزارو 124نفر شناسایی شدند.
انتهای پیام/ح