دیپلمات سابق ایرانی ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دو بازنده اصلی توافق هسته‌ای هستند، اعلام کرد تنها ایران حامی ملت‌های مظلوم در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیپلمات سابق ایرانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: اسرائیل و عربستان سعودی دو بازنده اصلی توافق هسته ای ایران هستند.

«هادی افقهی» درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر قنیطره سوریه گفت: این گونه اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی بر همگان روشن است. این رژیم به ویژه نتانیاهو با انزوای سیاسی روبروست و مشکلات شدیدی در روابط این رژیم با آمریکا -- به عنوان مهم ترین حامی اسرائیل-- وجود دارد. 

وی افزود: حمله اسرائیل به قنیطره سوریه و اتهام زنی های تل آویو علیه جنبش جهاد اسلامی و ایران بیانگر آشفتگی مقامات صهیونیست بوده و دارای پیام های مختلفی است. اسرائیل با این گونه اقدامات می خواهد به کشورهای غربی هشدار و به برخی از کشورهای عربی پیام های اطمینان بخشی بدهد و همچنین این پیام را به تروریست ها در سوریه بدهد که حمایت از آنان در سوریه ادامه خواهد یافت. 

وی اضافه کرد: در واقع این حملات به نوعی تلاش برای بالا بردن روحیه تروریست هاست که با شکست های متعدد در زبدانی، جسرالشغور، درعا و حسکه سوریه روبرو شده اند؛ اما نباید این نگرانی را نادیده گرفت که ممکن است این تجاوز و اتهام زنی ها بیانگر آغاز بازی جدید این رژیم باشد. باید ببینیم که اسرائیل در آینده چه اقدامی خواهد داشت. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این حملات به نوعی اعتراض به توافق هسته‌ای ایران است،گفت: در صورتی که اسرائیل می توانست مانع از نهایی شدن این توافق شود، چنین می کرد. اسرائیل و عربستان سعودی دو رژیم اصلی برای مانع‌تراشی در تصویب نهایی این توافق در آمریکا هستند.

این دیپلمات سابق ایرانی در ادامه اعلام کرد: اسرائیل و عربستان سعودی دو بازنده اصلی این توافقند و آشکارا مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده بودند؛ ولی این مخالفت ها تاثیری بر امضای توافق نداشته است. اسرائیلی ها در پی توافق هسته ای ادعاهای سابق خود را مبنی بر دخالت ایران در منطقه مطرح می کنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی ها با تاسیس داعش در منطقه دخالت می کنند و منطقه را به جنگ فرقه ای کشانده اند، آمریکایی ها  به حمایت خود از جنگنده های سعودی برای بمباران کردن مردم یمن اشاره کرده اند، آمریکایی ها در عراق دخالت می کنند و اجازه نمی دهند نیروی بسیج مردمی در این کشور پیشروی داشته باشند. ایران تنها موضع سیاسی درحمایت از ملت های مظلوم منطقه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار