امام جمعه مشهد گفت: امروز توافقی که به وجود آمده چه تصویب شود و چه نشود باید فرصتی برای ترویج استکبارستیزی تبدیل شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد افزود: باید ازطریق این توافق استکبارستیزی راتوسعه دهیم وبه دنیا نشان دهیم که می‌توانیم در برابر ظالمان زمان پیروز باشیم .

وی با بیان اینکه ما در این توافق به هیچ وجه اجازه نفوذ به غرب به ایران داده نمی‌شود گفت : مااجازه نخواهیم داد فرهنگ غربی درکشور ما نفوذ کند و سفره مک‌دونالد در کشور ما پهن شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماه ذی القعده وتعلق این ماه به امام رضا به آموزه های سیاسی در سیره امام رضا (ع )پپرداخت وافزود: ما می‌توانیم با استفاده از زندگی امام رضا(ع) و آموزه‌های سیاسی سیره ایشان راهبرد مسائل سیاسی امروز کشور را مشخص کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور مانند زمان قبول ولایتعهدی امام رضا (ع) است، گفت: شرایط امروز کشور مانند زمانی است که امام رضا (ع) با قبول ولایتعهدی روبه‌رو بود و ما هم امروز در شرایط بررسی برجام با همین شرایط مواجه هستیم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مامون با حیله‌های مختلف تصمیم به ریشه‌کن کردن امامت و به شهادت رساندن امام رضا (ع) گرفت اما امام رضا (ع) از حیله‌های شیطانی مامون باخبر بود.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) ولایتعهدی را برای ترس از شهادت قبول نکردند بلکه هدف ایشان ایجاد فضایی مناسب برای اهدافشان بود گفت :امام رضا (ع) با این رویکرد در تمام ارکان حکومتی مامون نفوذ کردند و حکومت وی را به خطر انداختند به نوعی که مامون متوجه نفوذ عظیم امام رضا (ع) در حکومت شد و این مسئله در دوره‌های بعدی امامان نیز ادامه داشت و توسط ائمه ما بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.